На 25 февруари тази година под диригентството на Франц Велзер-Мьост Виенските филхармоници представиха в Музикферайн, Виена, втората концертна програма за предстоящото турне през март в САЩ: един концерт с музиката на Паул Хиндемит, Рихард Щраус, Арнолд Шьонберг и Морис Равел, блестящо реализиран и много горещо аплодиран. Музикалният предобед беше открит в 10 часа със звуково концертно въведение в залата Брамс на Музикферайн, Виена. Поздравления имаше от проф. Даниел Фрошауер, председател на Виенските филхармоници, а встъпителните думи бяха от диригента Франц Велзер-Мьост.
Квартет от соло-обой, цигулка, виола и соло-виолончело на Виенските Филхармоници, както и ученици от държавната гимназия с музикално образование Bиена III, Бьорхаавегасе 15, изпълниха теми от Пасакалия и фуга в до минор на Йохан Себастиян Бах, както и теми от Вариации за оркестър, оп. 31 на Арнолд Шьонберг. Сред имената на учителите, подготвили учениците за това музикално въведение към концерта на Виенските филхармоници, един съвместен проект, озаглавен "Парола: класика", откриваме с любопитство и името Александър Бояджиев, който в специално интервю за Българското национално радио разказва за този проект.
Матинето с Виенските филхармоници започна с "Концертна музика за духов оркестър", оп. 41 от Паул Хиндемит, втората част на която е изградена от шест вариации върху мелодията на народната песен "Принц Ойген, благородният рицар". Безспорно тук става въпрос за една много рядка творба, която не може да бъде чута често в концертните зали, при това брилянтно изпълнена от духовите инструменталисти на Филхармониците.
Втората рядка творба, която оркестърът изпълни, беше Симфоничната фантазия из "Жена без сянка" на Рихард Щраус: една творба, която извлича материал от основните сцени на операта и е посветена на влиятелния меценат Манфред Маутнер Маркхоф, но която също доста рядко, за жалост, се среща в концертните афиши. При това Рихард Щраус "лежи" изключително добре на Филхармониците, които доказаха за пореден път тази силна връзка с творчеството на композитора по един забележителен начин. Вилхелм Фуртвенглер поръчва при Арнолд Шьонберг Вариациите за оркестър, оп. 31 и ги изпълнява премиерно през 1928 година с Берлинските Филхармоници. Тези вариации са доста известни и завладяват с емоционалната си сила и с богатството на багрите.
Финалът на концерта изпълни Голямата зала на Музикферайн с екстаз и енергия. Диригент и оркестър се впуснаха със страшна сила във "Валсът" на Морис Равел и то приповдигнато, с блясък и чар. Броени дни след неделното матине на 25 февруари, Виенските филхармоници представиха и третата програма от планираното турне в САЩ: Албан Берг, Пиеси за оркестър, оп. 3 и деветата симфония на Антон Брукнер.
А то значи ангелогласната певица Ася Пинчева от "Мерудия", "Космическите гласове на България" и "Оратница", мултиинструменталистът Георги Маринов - Хорхе – но основно диджериду и гайда, в "Оратница", "Тъпани и гайди" и "Дъ Груувин Пайпърс", и електронният гуру, диджей, продуцент и програматор Иван Шопов, прочут още като Балкански, Куух или Дръм Кид...
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..
А то значи ангелогласната певица Ася Пинчева от "Мерудия", "Космическите гласове на България" и "Оратница", мултиинструменталистът Георги Маринов - Хорхе..
В навечерието на Световния ден на Земята заедно с учени от Геологическия институт на БАН обсъждаме основните природни ресурси, върху които се гради..
Последното заглавие в репертоара на театър "Възраждане" е приказката "Бременските музиканти" по братя Грим. В тази адаптация на класическия текст..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg