Афробийт, (пост)пънк, авангарден поп, инди-джаз… каквото и да кажем за музиката на Orchestre tout puissant Marcel Duchamp (или Всемогъщия оркестър "Марсел Дюшан"), ще е хем точно в целта, хем крайно недостатъчно. Възникнал преди 18 години в независим скуот (завзето градско пространство) в Женева, днес Оркестърът наброява 12 души с две маримби, два сета барабани, брас секция, цигулки, чело, контрабас и електрическа китара и е в навечерието на издаването на шестия си студиен албум.
Водещ композитор е създателят на формацията – контрабасистът Венсан Бертоле, a текстовете, които са не по-малко впечатляващи, са на Лиз Москарола (основна вокалистка и цигуларка в Orchestre tout puissant Marcel Duchamp). От 2020г. насам Всемогъщият оркестър си има и български барабанист – израсналият във Франция Габриел Вълчев, когото в София познаваме от ритуалното му перкусионно трио ОТТО.
Музиката на Orchestre tout puissant Marcel Duchamp е сравнима като език и размах с тази на други многочислени колективи като Flat Earth Society(Белгия), ICP Orchestra (Нидерландия) или Hjaltalin (Исландия), че дори и със самите Fire! Orchestra, като пънкът и виртуозността и тук по никакъв начин не си противоречат. Сред класиците-вдъхновители, повлияли естетически върху творчеството на Всемогъщия оркестър, можем да цитираме родоначалниците на импро-пънка в Европа The Ex от Амстердам, Homelifeот Манчестър и Dog Faced Hermans от Единбург, без да пропускаме и френската авангардна пънк-джаз сцена, към която членовете на Оркестъра принадлежат в не по-малка степен, отколкото към швейцарската.
В момента Orchestre tout puissant Marcel Duchamp са на първото си голямо източноевропейско турне, като домакин на софийската дата (единствена за България, но пък навръх Деня на Европа) е радиофестивалът "Аларма Пънк Джаз" на БНР. Оркестърът е свирил както на огромни фестивални сцени за по няколко хиляди души публика (като тази на Paleo, виж видеото по-горе), така и в пещери, скейт-паркове, открити градски пространства и малки клубове, какъвто в случаят и с концерта им в София. Предизвикателството е предложено от самите тях с пълната увереност, че няма концертно пространство, което да не могат да озвучат перфектно с двата си буса с апаратура и двамата си саунд-магьосници – с единственото притеснение, че в по-малки клубове… след разпъването на всички инструменти, пултове и кабели, обикновено не остава много-много място за публика. Поради което местата в зала "Сингълс" на НДК в четвъртък са само 70 и има опасност да свършат до деня на концерта.
Вратите ще отворят за публика в 21.00 часа, а началото на концерта е точно в 21.30 ч., но вие можете да идвате още от 18.00 ч. на терасата на "Сингълс", където ще звучи "странна и прекрасна музика", селектирана от "Аларма Пънк Джаз" в новата серия на Daydreaming Records & Books.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg