Преди броени дни Венеция се превърна в първия град, който наложи туристическа такса за посетителите, които не идват, за да нощуват там. Художникът Стефан Попдимитров, който редакторът на "Нашият ден" Василена Мирчева срещна по време на Венецианското биенале, споделя своето усещане за Венеция като център на световната култура.
Попдимитров разказва, че Венеция трудно е преминал през пандемията, тъй като туризмът е една от най-важните индустрии в града. За радост ентусиазмът на самите венецианци постоянно да представят града си в най-различни артистични форми за пореден път възражда духа на Венеция.
Опасенията на местните са свързани с това Венеция да не се превърне в един "Дисниленд", тъй като хората в града не се чувстват като музейни експонати и искат да защитят средата, в която живеят, заявява артистът.
В италианския град художникът се озовава на път за Америка и избира да остане. Попдимитров се занимава с графика, живопис, монументална скулптура – с това, което Италия предлага като витрина в света на изкуството. Артистът определя Венеция като музей на открито, в който богатата на творчески емоции атмосфера действа вдъхновяващо. По думите на Попдимитров градът не е обвързан с дълбоки политически ангажименти, което разширява творческата свобода.
Темата на тазгодишното Венецианско биенале беше "Чужденци навсякъде". Попдимитров коментира, че Венеция винаги е бил много интернационален град и предложените творби излизат от рамките, които подобни тенденциозни теми задават.
Целия разговор чуйте в звуковия файл:
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg