Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Явор Ралинов: Добрият актьор се познава по фините детайли

Явор Ралинов
Снимка: Ангел Юруков

Там, където можем да бъдеш господин за един ден или част от оркестър без име, където всичко е любов и твоето вчера никой не го бара, там, където могат да те цакат с топла бира, а ти да ги надцакаш с българско кино, Явор Ралинов си играе с детайли и претворява думи в личности. Той неведнъж е давал на зрителите глътка въздух от екрана.

Снимка –  Михаела ИвановаИграл е в сериали като "Откраднат живот", където тръпката от превъплъщението за него е била истинско вдъхновение, в "Дървото на живота", който отдавна вече е само спомен за хубава история в епоха, но за него си е все така роля във вълнуващ снимачен процес, и в "Съни бийч" и "Лъжите в нас" се появи, а неотдавна беше самата развръзка в "Клетката“, от която героите може и да искаха да избягат, но зрителите – не. Най-вече заради неговия персонаж – антагониста, който успява да ти стане любимец.

"За мен добрият актьор се познава по фините детайли", каза в "Кино с думи" Явор Ралинов.

Той завършва НАТФИЗ в класа на проф. Надежда Сейкова, от който изгряват още Захари Бахаров, Владимир Карамазов, Христо Петков, Анастасия Лютова, Лина Златева и др. След като преминава през желанието да бъде биолог, който изучава животните на екзотични места, математик и звукорежисьор, актьорската професия го намира и му пасва като ръкавица.

Снимка – Анна ШехтоваОтрано започва да снима – в чужди продукции, в български сериали, в реклами – и вече близо двайсет години "красотата, която обича, е в това, което прави".

Според него всичко е въпрос на характер и на нужното количество увереност. Обича да работи с режисьори, които имат отношение към актьора, и е твърдо убеден, че вярваш ли в това, което искаш – винаги идва твоят момент.

На мнение е и че независимо дали гледаш или снимаш кино, много често всичко, което изживяваш зад и пред екрана, зависи от това в какъв етап от живота си се намираш. Какво търсиш, какво е времето в теб, а и в държавата. При всички положения обаче имаме нужда от съпреживяване и разбиране.

За последния си персонаж – Валери Гендов-Шандо от "Клетката" – казва:

Снимка – Петя Николова"Много по-интересни са отрицателните образи, особено за мен, защото мисля, че съм добро момче в живота и когато срещна такъв персонаж, който няма нищо общо с моята същност – е по-трудно, по-предизвикателно, повече го изследваш този персонаж, повече четеш за него, повече се опитваш да се потопиш. Ако изиграеш нещо, което е по-близо до теб, дори би подходил отгоре-отгоре и ти е лесно. А не е готино да ти е лесно, мисля, че това важи за всяко нещо."

И все пак Явор Ралинов смята, че няма как същността на актьора да не повлиява на образа, независимо какъв типаж е той. Твърди и че в българското изкуство, а и не само, все повече ставаме свидетели на стойностни неща.

Повече за киното на Явор чуйте в звуковия файл.

Снимки – Ангел Юруков, Михаела Иванова, Анна Шехтова и Петя Николова
По публикацията работи: Милена Очипалска


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Нов театрален фестивал в Русе очаква първите си зрители от 8 октомври

"Есенни театрални срещи в Русе" – така се нарича новият фестивал, чието първо издание ще се проведе от 8 до 13 октомври в крайдунавския град. Основен организатор е Катя Костова – българка, живееща от десетилетия в Берлин и председател на сдружение "Кауза Пещера", а партньор и домакин на театралния празник е Драматичният театър " Сава..

публикувано на 05.10.24 в 09:15

"Клас 90" и носталгията по младостта

Преди шест години на режисьора Бойко Боянов му хрумва идеята да разкаже историята на един клас, който се събира за среща след 30 години. От искреността на всеки един, дошъл на сбирката, започва да прозира предисторията на "Клас 90" – дебютния филм на Боянов, който се срещна за първи път с публиката си на 42-рата на "Златна роза". Заедно със..

публикувано на 04.10.24 в 16:25

Книга за режисьорските подходи към операта "Дон Паскуале"

Книгата "Грация на смеха. Или за спецификата на комическото белканто в операта "Дон Паскуале" от Гаетано Доницети. Теоретични и режисьорски подходи" от Стефан Донев е възможност да се проследи опита на автора като режисьор "да открие и разясни", по думите на Петър Пламенов, спецификите и "неповторимото очарование" на шедьовъра на Доницети. Стефан..

публикувано на 04.10.24 в 14:59
Моноспектакълът

Дни преди "Цирколюция" – енигмата "социален цирк"

Задава се циркова революция!  От 10 до 13 октомври в "Топлоцентрала" ще се проведе едиснтвеният по рода си фестивал в Бълагрия, посветен на съвременния и социален цирк – "ЦИРКОЛЮЦИЯ". Организаторът от фондация "Мини Арт" Гео Калев и огненият артист от колектив "Агнон" Кристиян Димитров запознават слушателите на "Артефир" с..

публикувано на 04.10.24 в 13:43

Една неканонична и лична антология на англоезичната поезия

Англоезична поезия от XIV в. до XXI в. съдържа новото издание "Потомството на Чосър".  Мащабната антология в "Артефир" представя лично нейният преводач и съставител  проф. Александър Шурбанов. Това не е канонична, а лична антология, подчертава гостът. Избраните произведения в книгата са такива, оставили през годините следа в..

публикувано на 04.10.24 в 13:23