Асен Великов – фотографът, отдаден на българската душевност и красота, говори в ефира на предаването "Terra Култура" за магията на снимането, работата на терен и красотата на България.
Великов си спомня за времето, когато за първи път хваща фотоапарат. Той разказва за началото на своята фотографска страст, за излизането от тъмната стаичка за проявяване на негативи и за преживения Преход – дигитален и обществен.
"Не само техниката прави снимката. Човекът, който снима, също е много важен фактор", вярва фотографът и размишлява за съдбата на фотографията в контекста на развиващия се изкуствен интелект.
Според Великов човекът - фотограф има едно голямо предимство пред технологията, а именно – емоцията, която може да преживее на терен и която прави добрата фотография възможна.
Тази мисъл отвежда госта и към последните снимки на терен, които осъществява по време на фестивала Сурва. "Още съм с приповдигнато настроение. Там беше един казан, който вреше от емоции", изказва той въодушевлението си от творческия досег с кукерския колорит, красивите жени и децата, вземащи участие в традицията.
Образът на българската жена е едно от главните вдъхновения за Великов. Фотографът е убеден, че българките стават все по-красиви, за което допринасят и носиите, в които обикновено ги заснема.
Гостът в предаването споделя къде желаещите могат да се запознаят с фотографската му работа. Освен в дигиталните платформи, в момента в Етнографския музей на Пловдив има негова изложба. Събитието е в сътрудничество с представители на нечуващата общност.
Целия разговор можете да чуете в звуковия файл:
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В редакция "Хумор и сатира" знаем, че всичко е измама, но това не е причина да не търсим постоянно истинското. Какво сме открили тази седмица можете да разберете в неделя, веднага след новините в 18 часа , когато ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос", изпети от Татяна Лолова, Васил..
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
Дора Давидова – учителка, медицинска сестра и православна християнка – продължава своя вълнуващ разказ за пътуването по легендарния поклоннически път..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg