Асен Великов – фотографът, отдаден на българската душевност и красота, говори в ефира на предаването "Terra Култура" за магията на снимането, работата на терен и красотата на България.
Великов си спомня за времето, когато за първи път хваща фотоапарат. Той разказва за началото на своята фотографска страст, за излизането от тъмната стаичка за проявяване на негативи и за преживения Преход – дигитален и обществен.
"Не само техниката прави снимката. Човекът, който снима, също е много важен фактор", вярва фотографът и размишлява за съдбата на фотографията в контекста на развиващия се изкуствен интелект.
Според Великов човекът - фотограф има едно голямо предимство пред технологията, а именно – емоцията, която може да преживее на терен и която прави добрата фотография възможна.
Тази мисъл отвежда госта и към последните снимки на терен, които осъществява по време на фестивала Сурва. "Още съм с приповдигнато настроение. Там беше един казан, който вреше от емоции", изказва той въодушевлението си от творческия досег с кукерския колорит, красивите жени и децата, вземащи участие в традицията.
Образът на българската жена е едно от главните вдъхновения за Великов. Фотографът е убеден, че българките стават все по-красиви, за което допринасят и носиите, в които обикновено ги заснема.
Гостът в предаването споделя къде желаещите могат да се запознаят с фотографската му работа. Освен в дигиталните платформи, в момента в Етнографския музей на Пловдив има негова изложба. Събитието е в сътрудничество с представители на нечуващата общност.
Целия разговор можете да чуете в звуковия файл:
"С криле обърнати към Рая" е дебютната изложба на Георги П. Павлов, която може да се види в пространството на галерия "+359". Тя полемизира факта, че революционният, утопичният и бунтарският заряд на младежките субкултури от миналия век е загубен. "Тези субкултури все пак са успявали да влияят на обществото и да променят някакви неща, а днес..
Фотографии и архитектурни планове на незаконни постройки по покривите на високите сгради в Хонконг показват в проекта "Портрети отвисоко" Руфина Ву и Щефан Канъм. Експозицията е в столичната галерия "Синтезис". Архитектурните планове са начертани от Руфина Ву, която е архитект, родена е в Хонконг и често превръща в изкуство собствените си наблюдения..
Боян Тончев е журналист, писател и сценарист. Той е възпитаник на Софийския университет, където е завършил философия. Работил е като сценарист в телевизионното предаване "Господари на ефира", бил е и редактор в "Дневник". В момента работи за "Свободна Европа". Автор е на сборниците с разкази "Безкраен свършек на света", "Животът като следобедна дрямка"..
Постановъчен костюмен филм, който не сме гледали от години в българското кино – така критиците определиха филма "Сватба" на Магдалена Ралчева. Той получи наградата на гилдия "Критика" към СБФД на 42-рата "Златна роза" заради достоверността си и изисканата си стилистика. Филмът е екранизация на едноименната творба на Николай Хайтов от сборника му..
През 2011 година виенските кафенета са включени в списъка на нематериалното културно наследство на ЮНЕСКО. На 1 октомври, когато традиционно се отбелязва Световният ден на кафето , мислено се отправяме на пътешествие във времето и пространството – в красивата атмосферата на XIX век, която все още може да бъде усетена в австрийската столица...
Основен гост и изразител на мнения по темата бе проф. Марин Георгиев – председател на Българското урологично дружество. Човешкият организъм често алармира..
За разделението на хората и силата на преговорите или как обществените медии дават пространство на обществото да говори със себе си – разговор в "Нашият..
Заради припомнянето, че дори най-абсурдните начинания могат да ни доведат до прости истини и осъзнаване на наивността, " Триумф " на Петър Вълчанов..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg