Честит юбилеен албум на "Конкурент"! Родени за рок, ветераните представят "По трудния път" с концерт в Sofia Live Club на 26 януари.
10-ото юбилейно издание, озаглавено "По трудния път", отбелязва и 35-годишнината, откакто групарите са на сцена. "Това е нашата история – "По трудния път", защото невинаги пътят е осеян с рози. Искахме този юбилеен за групата албум да е специален, затова в него сме събрали както най-новите ни сингли, така и култови парчета, които правят "Конкурент" това, което е. Нямаме търпение и нашата публика да го чуе, защото тяхната реакция е това, което ни вълнува най-много!", споделя вокалистът Емил Анчев.
Дискът включва още неиздаваните досега песни – дуетът "На кой му дреме" с Криско и "Смели сърца", събираща едни от легендите на българската музика – Звездомир Керемидчиев, Ерол Ибрахимов, Мариана Попова, Буги Барабата, Деян Каменов и фронменът на "Монолит" Тони Чембъра.
И така, ветераните са отново в атака, пък дали ще наричаш любимата си музика "рок", или ще приемеш, че тя е преминала в ново измерение – което е само за нейно добро, е въпрос, толкова личен, колкото политическата и сексуалната ориентация, например. Съставът, който може да се казва и "Емо Анчев Бенд", се труди над любимата си (хард рок и малкохеви метъл) музика, която е облицована с приемливи поп нюанси тук и там. Този "Конкурент" е съвременен и много успешен римейк на една от онези битки, които събориха Берлинската стена, а ние запомнихме лицата на гладиаторите от т.н. Втора вълна на българския рок. Тя ни донесе "Конкурент", "Ера" и "Ахат", пробудили се за живот преди двайсетина години с резливи парчета.
...Какви момченца бяха тогава! И как развинтваха милиционерските фуражки! Луди ги правеха, лицата им изглеждаха като скашкано пюре. А зала "Универсиада" се надуваше като квартален на ученическа вечеринка и побираше… Абе побираше повече, отколкото може... И един Емо Анчев, който като черен ангел-блондин се носи по ръба между мониторите и ръцете на публиката, крещейки: "Аз съм твоят вечен конкурент!". Според историците, Емил Анчев създава "Конкурент" през далечната 1986 година, затова въобще не може да се отрича градивността и силите на тази група във Втората вълна от български рок, залял Родината към края на 80-те.
Но времената и модите се менят непрекъснато, а тогавашната движеща сила "Конкурент" си е останала донякъде на същия акъл. Което намирам за чудесно. Пеещият ветеран, вече напълно разделил се с етикета "българския Дейвид Ковърдейл", навярно след съпорта на "Уайтснейк" през 1997 година в София, е съхранил онази своя бленда, която познаваме от края на 80-те. Тогава светът неудържимо се променяше. Смъкваше идеологическите си гащи и отдолу се показваше новата му, много по-човешка същност.
Стената пукаше по сглобките и заплашваше да се стовари върху главите на онези, които са я вдигали. Те го знаеха. Или поне го предчувстваха. А рокът и у нас беше на върха на нормалността, съизмерен ако не в световен, то поне в източноевропейски план. В годините на т.нар. "перестройка", Кирил Маричков използва разхлабването на идеологическите каишки и продуцира чрез Комсомола уникалната поредица от грамофонни плочи БГ Рок. Това бяха студийните дебюти на "Ахат", "Ера", "Контрол", "Конкурент", "Нова Генерация", Милена, "Ревю",
"Клас", "Атлас" – групите на "нежната ни революция", подготвили почвата в Столичния летен театър преди 37 години, следвайки лоялността на споделените чувства за свеж въздух. "Без изход", казаха тогава Емо и "Конкурент" в компанията на вече бившия си китарист Павел Васев, който в момента свири за "Монолит", във времето, когато излизаха с едни стиропорени глави на сцената. Те споделиха общата плоча с "Ера", която беше издадена през април 1990 година. Чинеше два лева и 30 стотинки. Първи албум на "Конкурент" и "Ера" и първият нецензуриран албум с тежка музика в България.
Чуйте коментара в звуковия файл.
Беше въпрос на време звукът на новата вълна на руския пост-пънк да се завърне на софийската сцена, а за Ploho изминалата година и половина беше повече от достатъчна, за да изпълнят всичките си ангажименти. След първия си разпродаден концерт в зала "Сингълс" на НДК и участието си на Wrong Fest 2023, групата освежи дискографията си с още един..
Последната творба на Офенбах оживява отново на сцената на Метрополитън опера. След като придобива известност като оперетен композитор Жак Офенбах се насочва към сериозен сюжет. Основата, са три истории – едновременно дълбоки, зловещи и смешни, от романтичния немски писател Е.Т.А. Хофман, който става главен герой в тях. Всяка от историите разказва..
Повече от три (направо почти четири) години минаха, откакто излезе дебютният албум на живеещия между Амстердам и София перуански перкусионист и композитор Пиеро Епифания Осамбела Miles, los amigos , така че можем логично да наречем новото издание Psicodelia Afroperuana дългоочаквано. То е ЕР (тоест, кратък албум) от четири пиеси – първа част..
Концерта "Вишеградски традиции" ще представи Симфоничният оркестър на Българското национално радио. Двама словашки музиканти ще гостуват на Радиооркестъра. На диригентския пулт ще застане Растислав Щур, а сред солистите на вечерта ще бъде младата изпълнителка на блокфлейта Айна Марош. Началото ще даде българско произведение. С изпълнението на..
1 март Свири Симфоничният оркестър на Полското национално радио в Катовице с диригент Нестор Байона. 3.00 часа – Фредерик Шопен (1810-1849), Концерт за пиано № 1 в ми минор, оп. 11. Солист: Шимон Неринг (пиано). 3.42 часа – Ференц Лист (1811-1886), Сватбен марш из "Сън в лятна нощ" от Менделсон. 3.47 часа – Клод Дебюси (1862-1918), Делфийските танцьорки..
Изборите в Германия приключиха и те имат своите добри и лоши страни. Със сигурност от тук нататък това, което ще се случва в Германия, от която се очаква..
Двудневна културна програма, посветена на народните обичаи – Кукеров ден и Сирни заговезни, организират в Поморие в първите дни на март. "От..
В старата господарска къща на остров Мавриций, чието име се превежда като Еврика, душата на любителя на антики крещи "Еврика" във всяка стая. В Eureka, La..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg