"Животът ми сякаш съдържаше достатъчно събития, значими и недотам значими, достатъчно стрес и напрежение, за да запълнят половин дузина нормални животи", Хелена Рубинщайн.
Френската журналистка Мишел Фитуси разказва завладяващата история на кралицата на красотата Хелена Рубинщайн. Биографичната книга разкрива невероятната ѝ житейска история и тайните на нейния новаторски подход в бизнеса. Тя е първа с въведения от нея научен подход към красотата и разпространението на козметичните ѝ продукти и салони в Австралия, Европа и Америка. И всичко това се случва във времена, когато жените почти не присъстват в бизнеса, камо ли да управляват собствени мултинационални компании.
93-годишният живот на Хелена Рубинщайн е истински роман, в който има от всичко по много – разбити сърца, брачни драми, унищожителни борсови сривове и диаманти. Обличана е от Chanel, рисувана е от Салвадор Дали и Пикасо, общувала е с Колет и Пруст, преминала е през кървави битки с Елизабет Арден и Revlon.
Книгата "Хелена Рубинщайн: жената, която превърна красотата в индустрия" разказва и за най-голямата страст на Мадам – изкуството и безценната ѝ колекция от произведения на едни от най-големите художници на своето време.
Хелена Рубинщайн е родена в бедно еврейско семейство в Краков, Полша в края на XIX век. На 24-годишна възраст отказва да приеме уговорен брак и семейството ѝ я прогонва в Австралия. Само с 12 бурканчета крем от майка ѝ и със своята несломима дързост Хелена превръща красотата в индустрия. Изгражда козметична империя, която обхваща целия свят. Методите ѝ могат да се видят и днес при продажбата и производството на козметика и грижа за кожата.
Когато я питат за тайната на нейния успех, тя кратко обобщава: "Трябва да си умна!"
Драматичният театър в Търговище гостува на софийската публика с най-новия си спектакъл "Страст под брястовете" от Юджийн О’Нийл. Постановката по пиесата на големия американски драматург, позната на българската публика и под заглавието "Любов под брястовете", е на Денислав Янев. Според неговия режисьорски прочит "Страст под брястовете" не е просто..
"Музей в ефира" се завърна в програма "Христо Ботев" на 23 септември с предаване, посветено на важните събития в художествения ни живот през изминалите летни месеци. А някои от тези събития бяха свързани с Националната галерия. Това някак се подразбира – или би трябвало да се подразбира, когато става дума за такава институция. Тя е музей с постоянна..
"С криле обърнати към Рая" е дебютната изложба на Георги П. Павлов, която може да се види в пространството на галерия "+359". Тя полемизира факта, че революционният, утопичният и бунтарският заряд на младежките субкултури от миналия век е загубен. "Тези субкултури все пак са успявали да влияят на обществото и да променят някакви неща, а днес..
Фотографии и архитектурни планове на незаконни постройки по покривите на високите сгради в Хонконг показват в проекта "Портрети отвисоко" Руфина Ву и Щефан Канъм. Експозицията е в столичната галерия "Синтезис". Архитектурните планове са начертани от Руфина Ву, която е архитект, родена е в Хонконг и често превръща в изкуство собствените си наблюдения..
Боян Тончев е журналист, писател и сценарист. Той е възпитаник на Софийския университет, където е завършил философия. Работил е като сценарист в телевизионното предаване "Господари на ефира", бил е и редактор в "Дневник". В момента работи за "Свободна Европа". Автор е на сборниците с разкази "Безкраен свършек на света", "Животът като следобедна дрямка"..
Основен гост и изразител на мнения по темата бе проф. Марин Георгиев – председател на Българското урологично дружество. Човешкият организъм често алармира..
Заради припомнянето, че дори най-абсурдните начинания могат да ни доведат до прости истини и осъзнаване на наивността, " Триумф " на Петър Вълчанов..
Поредицата "Концерти с история" отбелязва Международния ден на музиката 1 октомври с романтична програма под наслов "Сърцето на Брамс" в къщата-музей..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg