Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Хелена Рубинщайн: жената, която превърна красотата в индустрия

Завладяваща биография за пътя към успеха и богатството

"Животът ми сякаш съдържаше достатъчно събития, значими и недотам значими, достатъчно стрес и напрежение, за да запълнят половин дузина нормални животи", Хелена Рубинщайн.

Френската журналистка Мишел Фитуси разказва завладяващата история на кралицата на красотата Хелена Рубинщайн. Биографичната книга разкрива невероятната ѝ житейска история и тайните на нейния новаторски подход в бизнеса. Тя е първа с въведения от нея научен подход към красотата и разпространението на козметичните ѝ продукти и салони в Австралия, Европа и Америка. И всичко това се случва във времена, когато жените почти не присъстват в бизнеса, камо ли да управляват собствени мултинационални компании.

93-годишният живот на Хелена Рубинщайн е истински роман, в който има от всичко по много – разбити сърца, брачни драми, унищожителни борсови сривове и диаманти. Обличана е от Chanel, рисувана е от Салвадор Дали и Пикасо, общувала е с Колет и Пруст, преминала е през кървави битки с Елизабет Арден и Revlon.

Книгата "Хелена Рубинщайн: жената, която превърна красотата в индустрия" разказва и за най-голямата страст на Мадам – изкуството и безценната ѝ колекция от произведения на едни от най-големите художници на своето време.

Хелена Рубинщайн е родена в бедно еврейско семейство в Краков, Полша в края на XIX век. На 24-годишна възраст отказва да приеме уговорен брак и семейството ѝ я прогонва в Австралия. Само с 12 бурканчета крем от майка ѝ и със своята несломима дързост Хелена превръща красотата в индустрия. Изгражда козметична империя, която обхваща целия свят. Методите ѝ могат да се видят и днес при продажбата и производството на козметика и грижа за кожата.

Когато я питат за тайната на нейния успех, тя кратко обобщава: "Трябва да си умна!"

Снимка: hmrlogos.com
По публикацията работи: Росица Михова
ВИЖТЕ ОЩЕ
Кирил Карталов (вдясно) и Велин Манов

Кирил Карталов с научна гледна точка за поклонничеството в "Цветята на нациите"

Кирил Карталов за първи път представя темата за пилигримството от научна гледна точка в изданието "Цветята на нациите. Пилигрими по Камино де Сантяго" и дава нова интерпретация на традиционните историко-философски учения и позиции. Книгата излиза първоначално на италиански език в луксозен вариант с 200 ръчно направени копия и множество снимков..

публикувано на 13.03.25 в 17:19

"Пакет Вечност" – черна комедия и танц със смъртта

Черна комедия ни впуска в танц със смъртта, воден от погребален агент в българско градче, където старите вражди никога не умират, а се предават в наследство. "Пакет Вечност", дебютът в игралното кино на Магдалена Илиева, е един от трите български филма, селектирани за международния конкурс на 29-ия София филм фест. Главният герой Боби, в чиято..

публикувано на 13.03.25 в 17:10
Сашо Серафимов

Сашо Серафимов представя нова стихосбирка в Пловдив

Поетът Сашо Серафимов представя новата си стихосбирка "Случаят живот или сънят на света" в галерия "Възраждане" в Пловдив. Тя е съставена от поета, писателя и драматурга Стефан Цанев . В стихосбирката са публикувани подбрани стихове от цялото творчество на Серафимов. Авторът избрал заглавието "Случаят живот или сънят на света", защото и..

публикувано на 13.03.25 в 17:08
Линда Русева

"Трагедията с пералните машини" в Академия комика

Тази година посвещаваме Академия комика, литературния салон на редакция "Хумор и сатира", изцяло на класическата литература, на онази, хубавата литература, в която можем да се потопим като в повтарящ се сън, в детски спомен, в приятно мечтание…  четем, откриваме, преоткриваме, препрочитаме класиката. В неделя, 16 март, разлистваме творчеството на..

публикувано на 13.03.25 в 16:50

Чавдар Гюзелев "Насред илюзиите"

Чавдар Гюзелев представя новата си изложба под името "Насред илюзиите". Картините, които показва  в галерия "Ракурси", са правени в последните години и са в различни стилистични и пластични посоки. Експозицията може да се раздели условно на две части. В основното пространство преобладават творби, чийто фон е черен. В по-малката част на галерията..

публикувано на 13.03.25 в 16:39