Вълнуващият звук на пиколо виолончело от XVIII век представя Октави Досталер-Лалонд в най-новия си албум. Младата канадска челистка обединява сили с Артем Белогуров – фортепиано, и Виктор Гарсия Гарсия – виолончело, за да изпълни къснобарокови сонати, които демонстрират по-висока теситура и заради това са подходящи за по-малкото виолончело, което е нейна собственост.
Ето какво разказва Досталер-Лалонд за този проект: "През 2018 г. се сдобих с красиво бароково виолончело, което е с по-малък размер от днешния стандартен инструмент, а звукът му е копринен, пластичен и богат. Бях чувала за съществуването на четириструнни пиколо инструменти през XVII и XVIII век, които са били настройвани по-високо, и скоро след това реших да направя същото с моето малко виолончело. Резултатът беше впечатляващ: тонът му стана ярък, кристален и пъстър, със засилен кантабилен цвят на най-високата струна. За първи път го изпробвах в една прекрасна соната за виолончело и басо континуо от Георг Чарт и открих, че звукът на инструмента демонстрира сладост и елегантност, напълно подходящи за немската галантна музика".
Този вторник (5 декември от 14 часа) в предаването "Музика хисторика" слушаме изпълненията на Октави Досталер-Лалонд, Артем Белогуров и Виктор Гарсия Гарсия на сонати от Георг Чарт, Кристоф Шафрат, Франц Бенда, Антон Филс и Йохан Кристоф Фридрих Бах.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg