След 1986-а, разочарован от медиите, Милан Кундера казва: "Разбрах едно много просто нещо: автор, цитиран веднъж от журналист, вече не е господар на думите си; той губи авторското право върху това, което казва. И това, разбира се, е недопустимо." През целия си дълъг живот той страни от тях и зорко следи за това дали преводите му са точни, пак от горчив опит.
За големия писател биографичните подробности не са важни, важни са книгите, които е написал, там той е казал всичко. Със завидно майсторство Кундера успява да съчетае в тях политическото и субективното. Изпълнени с горчива ирония и ерудиция, засягащи въпроси за идентичността, за предателството, за любовта и смъртта, за паметта, за властта и формите на забрава, романите и есетата на писателя, когото загубихме в началото на юли тази година, остават сред най-стойностното в световната литература.
Удостоен е с множество международни литературни награди. През 2019 година властта в Чехия възстановява чешкото му гражданство, отнето от комунистическата власт.
Чуйте бохемиста Добромир Григоров, изследовател на Милан Кундера и автор на изследването "Милан Кундера и познанието на романа".
Живописецът и уебдизайнер Любомира Попова говори в "Нашият ден" за брандирането при създаване на културни събития – за следването или избягването на трендовете, за подходящите и неподходящи визуални елементи, за сложните и прости послания. "Съвременният творец е много по-свободен да бъде себе си, да изразява концепциите си по начина, по който..
"Знаете ли, че ако зиме ядеш пресни краставици, устата ти мирише на пролет", смята Антон Павлович Чехов. От него можем да разберем и друго – какво ни носят, а и взимат, невъзможността, загубата на илюзиите и сложния любовен танц на привличане и отблъскване. Поне така е в "Краят на градината" – историята за неговия начин да обича, история, която той..
Днес (9 април) от 18 ч. в Новата конферентна зала на Софийския университет ще бъде представена книгата на Франческа Земярска "Маска и глас в творчеството на Маргьорит Юрсенар". В "Нашият ден" литературоведът Камелия Спасова разказва повече за този своеобразен разговор между Земярска и първата жена, станала член на Френската академия през 1980..
"…И продължавах да рисувам сама“ е изложба-пътешествие, което отбелязва 150 години от рождението на Елена Карамихайлова. В нея се въвеждат низ от новоразкрити факти, които ни позволяват да предложим и една възможна цялостна систематизация на творчеството ѝ. Това е първата по рода си експозиция, в която са включени повече от 60 творби на художничката,..
Премиерният спектакъл "Игра на котки" е копродукция на Театрално-музикалния център в Кърджали и НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов". Режисьор е Александър Туник, който е студент по "Режисура за драматичен театър" в класа на проф. Пламен Марков. Автор на пиесата e унгарският драматург Ищван Йоркен. Той изпада в немилост след революцията през 1956 година..
Отиде си актьорът от Сатиричния театър Пламен Сираков. Той бе добър, усмихнат човек, благ и ненатрапчив. Познавах го от 1991 г., когато се срещнахме в..
"Ганьограф" е авторско работно наименование на кратките визуално-словесни творби в социалните мрежи, описващи "класическия българин" или "класѝка", нещо..
Изложбата "Атон в рисунки и фотографии" на известния художник Андрей Янев и проф. Мирослав Дачев , която бе представена, под патронажа на президента..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg