Международното Триенале на сценичния плакат отбелязва 80-годишнина на Божидар Иконом, един от култовите, разпознаваеми плакатисти на нашата художествена сцена. Най-удачно изложбата, която представя знакови музикални плакати на Божидар Икономов са експонирани на фасадата на Националната музикална академия, като мото на изложбата е израза: Allegro ma non troppo (Весело, но не прекалено), защото изразява лекотата, оптимизма и чувството на хумор, с които Дари Икономов премина през живота, оставайки сериозна диря в изкуството. Това са плакати, създадени за различни оперни и балетни спектакли на Националната опера, за Музикалния театър "Стефан Македонски", за рок спектакли, за созополската Аполония. Изложбата Allegro ma non troppo припомня не само за един ярък талант, но и за това колко силно се усеща отсъствието на качествен, артистичен плакат в градската среда.
В звуковия файл Албена Спасова, с която създадоха Триеналето на сценичния плакат и работеха за неговата висота, припомня ни личността и таланта на Божидар Икономов, и също така представя изложбата от негови музикални плакати:
Като председател на дружеството "Графичен дизайн" Божидар Икономов е работил активно за нуждата от графичен дизайн на високо ниво в условията на пазарната икономика, за иновативни решения, за графичен дизайн създаващ качествена среда, в личния архив на Юлия Петрова се пази негово слово за това изкуство- графичния дизайн. Чуйте го:
Живописецът и уебдизайнер Любомира Попова говори в "Нашият ден" за брандирането при създаване на културни събития – за следването или избягването на трендовете, за подходящите и неподходящи визуални елементи, за сложните и прости послания. "Съвременният творец е много по-свободен да бъде себе си, да изразява концепциите си по начина, по който..
"Знаете ли, че ако зиме ядеш пресни краставици, устата ти мирише на пролет", смята Антон Павлович Чехов. От него можем да разберем и друго – какво ни носят, а и взимат, невъзможността, загубата на илюзиите и сложния любовен танц на привличане и отблъскване. Поне така е в "Краят на градината" – историята за неговия начин да обича, история, която той..
Днес (9 април) от 18 ч. в Новата конферентна зала на Софийския университет ще бъде представена книгата на Франческа Земярска "Маска и глас в творчеството на Маргьорит Юрсенар". В "Нашият ден" литературоведът Камелия Спасова разказва повече за този своеобразен разговор между Земярска и първата жена, станала член на Френската академия през 1980..
"…И продължавах да рисувам сама“ е изложба-пътешествие, което отбелязва 150 години от рождението на Елена Карамихайлова. В нея се въвеждат низ от новоразкрити факти, които ни позволяват да предложим и една възможна цялостна систематизация на творчеството ѝ. Това е първата по рода си експозиция, в която са включени повече от 60 творби на художничката,..
Премиерният спектакъл "Игра на котки" е копродукция на Театрално-музикалния център в Кърджали и НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов". Режисьор е Александър Туник, който е студент по "Режисура за драматичен театър" в класа на проф. Пламен Марков. Автор на пиесата e унгарският драматург Ищван Йоркен. Той изпада в немилост след революцията през 1956 година..
Отиде си актьорът от Сатиричния театър Пламен Сираков. Той бе добър, усмихнат човек, благ и ненатрапчив. Познавах го от 1991 г., когато се срещнахме в..
"Ганьограф" е авторско работно наименование на кратките визуално-словесни творби в социалните мрежи, описващи "класическия българин" или "класѝка", нещо..
Изложбата "Атон в рисунки и фотографии" на известния художник Андрей Янев и проф. Мирослав Дачев , която бе представена, под патронажа на президента..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg