Да пее с очи, да пее с ръце – това е запазена територия на Сандра Караско. Тази, която знаем и обичаме от джаз-уърлд проекти, в които пее болерос, танго, боса и един от химните на мовидата, превърнал се и в химн на съпротивата срещу Covid.
“Така ли мислите? Не съм си го поставяла за цел. Идея си нямам. Ако е така, ще да е много красиво, нали? Много се радвам, ако е така” – отвръща Сандра Караско.
Една от най-отворените за колаборации от всички фламенкоси, като че ли е работила с всички, а не е имала самостоятелен проект?
"Да пееш си е дар. И е много лесно – пееш съвсем спонтанно. Това те събира с всички наоколо. В Мадрид е така – с кубинци, джаз-музиканти, бразилци – накрая съм с тях. Но с времето си дадох сметка, че за мен е важно да защитя собствената си култура. Taka стигнах до маестро Марчена. Ние, кантаорите, имаме мисията да запазим традицията. Не съм ѝ се отдала само на нея, живея в много измерения. Изкуството е нещо много по-комплексно и за да успеем, трябва да дадем всичко от себе си, нали?"
Фламенкото в същността си е близко не само с джаза, а и с актуалните уърлд звучности. Като се чуе как пее Лорка – "Los 4 muleros", все едно си пред джаз-дама…
“Може би защото музикално не ми е достатъчно, а бих искала. Но личността ми не ми го позволява. Оставям се да ме понесат нещата, които ме вълнуват. Не мога да спъвам коня, който иска да ме отведе. Слушам и Били Холидей, и Ел Торта, и Пат Матини.
Фамилията е всичко във фламенкото и фламенкото е нашата фамилия."
Чуйте интервюто от звуковия файл.Снимка – elmundo.es и Хесус Домингес/СГАЕ
В премиерната вечер за Старозагорската опера на “Риголето” от Джузепе Верди сценичният размах и визуалният разказ се разгръщаха със смелост и прецизност. Публиката беше въвлечена в едно модерно, но същевременно дълбоко емоционално преживяване. “Риголето” е произведение, балансиращо между дълбока човешка драма, политически интриги и съдбовна..
Софийската филхармония посреща изтъкнатия български кларинетист Росен Идеалов, който ще представи забележителния Концерт за кларинет и оркестър на Паул Хиндемит. Диригент на вечерта ще бъде Вилиана Вълчева, която допълва програмата с Трета симфония на Йоханес Брамс. Според Росен Идеалов в целия концертен репертоар за кларинет Концертът на Хиндемит..
Любимката на българската публика, Таря Турунен, и бившият ѝ колега от Nightwish , Марко Хиетала, пристигат в София за концерт в зала "Асикс Арена" на 4 април, а два дни по-рано – на 2 април, канят варненските си фенове в Двореца на културата и спорта. Слушайте!
Вървиш, не спираш, силуети на хора се движат около теб, но ти чуваш само неговия глас. Превзел те е. Говори ти за старата любов, която е като сън, несбъднат сън. Толкова пъти си го слушал, когато ти е било тежко, но и в мигове на щастие също, и знаеш, че ще ти помогне. Той просто те разбира – точно теб, непознатия, който живее със смисъла в думите му...
1 април Свири Оркестърът на Италианска Швейцария с диригент Давид Афхам. 3.00 часа – Роберт Шуман (1810-1856), Концерт за виолончело в ла минор, оп. 129. Солист: Трулс Мьорк (виолончело). 3.26 часа – Йохан Себастиан Бах (1685-1750), Сарабанда из Сюита за виолончело № 2 в ре минор, BWV.1008. Изпълнява Трулс Мьорк (виолончело). 3.31 часа – Лудвиг ван..
В рубриката "Разговорът" на предаването "Нашият ден" ви срещнахме с Ирена Методиева – жена, която води една от най-трудните битки: за живота си, за..
Гимназията по механизация на селското стопанство "Пейо Яворов" в гр. Гоце Делчев изглежда е едно от най-бързо развиващите се училища в страната. Дори ако..
На Световния ден за информираност за аутизма се проведе открит разговор за предизвикателствата, пред които са изправени хората с аутизъм, както и за..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg