На 18-ото Международно архитектурно изложение във Венеция Българският павилион привлече вниманието на медии и посетители с инсталацията, посветена на демографските промени в Източна Европа "Образованието е придвижване от тъмнина към светлина". Тя работи със следите от отминалия вече живот в обезлюдени български села и особено с образите на изоставените училища в страната. "Образованието е придвижване от тъмнина към светлина" е изследване на бъдещето, белязано от упадък на градовете и бягство от селските райони. Автори на проекта са архитектите от архитектурно бюро POV Борис Тикварски, Божидара Вълкова, Мария Гяурова, в екип с Майк Фрич, дизайнерът Костадин Кокаланов и белгийският фотограф Александър Дюмарей.
Проектът, който бе избран след национален конкурс, организиран от Министерството на културата, Камарата на архитектите в България и Съюза на архитектите, предизвика полярни реакции в България – едни го оцениха веднага заради точността, с която напипва един от големите демографски проблеми на Източна Европа, други не одобриха факта, че на Венецианското архитектурно биенале страна изпраща не най-впечатляващите си образци на авангардна архитектура, а артинсталация, коментираща социалната ни действителност.
"Образованието е придвижване от тъмнина към светлина" обаче бързо бе забелязан от специализираните медии след откриването си на 18 май. Българският павилион в Биеналето за архитектура във Венеция бе класиран от престижното издание Artribune в Топ 10 на най-впечатляващите експозиции на световното изложение. В "Артефир" арх. Борис Тикварски разказва повече за българското участие на биеналето и връзката му с централната концепция на изложението, формулирана от кураторката Лесли Локо под мотото "Лаборатория на бъдещето".
Чуйте арх. Борис Тикварси в „Артефир“.
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В редакция "Хумор и сатира" знаем, че всичко е измама, но това не е причина да не търсим постоянно истинското. Какво сме открили тази седмица можете да разберете в неделя, веднага след новините в 18 часа , когато ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос", изпети от Татяна Лолова, Васил..
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят..
Дора Давидова – учителка, медицинска сестра и православна християнка – продължава своя вълнуващ разказ за пътуването по легендарния поклоннически път..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg