Да потънеш в "Януари", е като бленуван кошмар – студ, мистерия, мрак, въпроси – понякога риторични, понякога просто невъзможни, съмнения, фантастична реалност, но все пак реалност, доказан абсурд, при това някак желан. Като добавим към това и двама мъже и една гарга, заключени от снежна буря на края на света, които се опитват да разгадаят задаващата се мистерия, докато тя бавно не започне да ги поглъща, се получава първият български филм с хорър елементи, който от 20 януари тръгва по кината в цялата страна.
"Това е един филм, който се движи като уестърн, има двигател на мистерия и послевкус на филм на ужасите“, казва за "Януари" режисьорът му Андрей Паунов. Дебютът му в игралното кино е вдъхновен от едноименната пиеса на Радичков, която според Паунов е една много компактна чисто драматургично история, която работи като швейцарски часовник.
"Пиесата е една кримка, една Агата Кристи. Същевременно има още няколко пласта в самата ситуативност на историята и това е, че изчезват хората и се появяват вълци. Специално за мен това вкарва едно екстраниво на интерпретация, отворено, което е много извън обикновеното и дава възможност, когато разказваш – да разказваш нещо много голямо“, смята режисьорът.
Актьорският състав включва Самюел Финци, Йосиф Сърчаджиев, Захари Бахаров, Леонид Йовчев, Малин Кръстев и Борис Чучков. Сценарият е писан конкретно за тях от Андрей Паунов и Алекс Барет. Оператор на "Януари" е португалецът Вашко Виана. Всъщност немалка част от основния екип на филма се състои от чуждестранни професионалисти в киното. Според Андрей Паунов това е спомогнало за създаването на филмовата история.
"Аз обичам да забърквам много различни колаборатори, обичам да има хаос, да има недоизказано – всичко да е контролирана анархия. Анархия, която произвежда дупки, в които ти – в един момент, стигайки дотам – трябва да скочиш“, казва още Паунов.
В "Кино с думи" той разказа за шизофренния дуализъм на киното, за природата му, която се променя, за договора, който хората, които го създават, сключват със своите зрители, за причините, поради които трябва да гледаме филмите в киносалона, за изкуството, което може всичко.
Чуйте повече в звуковия файл.
"Януари" е заснет с финансовата подкрепа на Националния филмов център и тръгва по кината благодарение на NO BLINK | film.
Снимки – СФФМеждународният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg