В Деня на Черно море в галерия "Credo Bonum" се открива изложбата "Скрито море", която представя непознатите лица на Черно море и хората, които най-добре го познават: рибарите, като повдига въпроса: познаваме ли "нашето“ море наистина?
В медийното пространство темата за Черно море обикновено присъства в негативен контекст: свръхзастрояването, замърсяванията, а напоследък и войната. А нашите лични контакти с него най-често се изчерпват с кратката лятна ваканция, прекарана на претъпкан плаж.
На фона на всичко това "Скритото море" представя една друга черноморска реалност: изненадващо непозната, но не по-малко правдива. Дива. Сурова. И невероятно красива със своята автентичност.
С изложбата "Скрито море“ организаторите отправят важно послание: за да го наречем "наше“, първо трябва да опознаем Черно море. И чрез връзката си с него да припознаем грижата и опазването му за своя, лична кауза.
“Изложбата включва няколко неща – пейзажни фотографии, които представят няколко от най-непознатите диви и красиви места на нашето море, все още има такива места. Всяко лято организираме пешеходен поход с моите приятели, ходим по брега на морето. Правим го от две години, не сме минали местата, които са скрити."
Това каза в интервю за БНР Георги Гавазов, основател на “Черноморски улов“ и фондация “За нашето море“.
“Другото нещо, което посетителите могат да видят, са суровите, груби, автентични лица на хората, които вадят хляба си от морето – професионалните рибари. Това е трудна задача, те трудно допускат до себе си хора, не говорят лесно и не са много видими в обществото“, разказва още той в ефира на “Нашият ден“.
Чуйте пълния разговор в звуковия файл.
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg