Развитието на дигиталните умения, дигитално образование и свързаност, получаването на знания и умения, необходими за реализацията на младите хора в XXI век – критично и креативно мислене, комуникация, възможност за определянето на надеждни източници и информация, както и разпознаване на дезинформацията, са част от темите, които формират проекта "Създаване на виртуален дигитален хъб район "Възраждане". Той се осъществява в партньорство с район "Възраждане", 18 СУ "Уилям Гладстон" и 32 СУИЧЕ "Св. Климент Охридски", както и с финансовата подкрепа на Столичната община.
"Целта на проекта е да насърчи инициативи, свързани с развитието на умения на XXI век сред младите хора, особено в късното юношество, т.е. това са учениците от 8 до 12 клас. В частност дейности, насочени към развитие на основни дигитални умения, дигитално образование и свързаност", споделя психологът Станислав Пандин.
Според него са важни комуникативните и социалните умения, като част от дигиталното образование на младите хора.
"Чрез добро владеене на интеракцията. Не е възможно без нея да се случват нещата в училището или детската градина. Ние трябва да сме близо до децата, до учениците, за да има приемственост в този процес. Но ние задаваме нещата, не може да е обратното“, допълва Станислав Пандин.
Виртуалният хъб ще предоставя и търси информация и данни за развитие на дигиталните умения и образование на младите хора, за да се повиши дигиталната компетентност на учениците. По този начин те ще придобиват нови знания и умения, свързани с критичното мислене и дигиталната свързаност. Инициативата позволява широкото споделяне и използване на информация с висока добавена стойност. В рамките се предвиждат няколко тренинг модула, посещение в "София Тех Парк" и две срещи-дискусии.
Социално-емоционалното учене трябва да бъде заложено в образователната ни система. Когато се говори за просоциалното поведение и ако се търси някакъв вид алтруизъм, не може да не се минава през силата на емоциите.
"Заедно трябва да вършим нещата в една група. Да потискаме егоистичното от гледна точка на това не да обезличаваме лидерите, а напротив – да ги изглаждаме чрез групата“, твърди психологът.
Психолозите в детската градина и в училище имат коренно различна работа, що се отнася до специфики. Необходимо е да има приемственост, особено когато се изработва личното образователно дело на всяко дете в детската градина или когато се прави някакво портфолио или психологическия скрининг", посочва Станислав Пандин.
Целия разговор със Станислав Пандин можете да чуете в звуковия файл.
Станислав Пандин е завършил психология в Софийския университет. Специализира в детско-юношеската и училищната психология. Работил е като журналист във вестниците "Софийски университет4 и "Аз Буки". Има 16-годишен опит като детски и училищен психолог и учител по психология и философските дисциплини. Бил е редактор на научно-методическите списания "Философия“, "Педагогика“ и „Стратегии на образователната и научната политика“ към НИОН "Аз Буки" – МОН. Бивш PR и говорител на Държавната агенция за закрила на детето в МС, експерт към СГС, лектор в НЦПКПС. Бивш консултант на Националната телефонна линия за деца 116 111. Хоноруван преподавател е във Философския факултет на СУ "Св. Климент Охридски" магистърска програма "Детско-юношеска и училищна психология". Психолог е в МКБППМН на два столични района. Член е на Секционната комисия на Секция "Психология на развитието и образованието" към ДПРБ. Психолог е на 23. ДГ "Здраве". Член е на редакционната колегия на научно-методическото списание "Детска градина". Обучител е към Сдружение "Граждански инициативи, дигитализация и иновации".
В кюстендилското село Слокощица се намира семейната занаятчийска работилница на Искра и Антон Стоилови. Преди години семейството решава да заживее на село. Съпругът Антон до тогава е работил в дърводелски фирми, бил и крояч на обувки, а Искра – в цехове за производство на кожени изделия. След това решили да не работят за други, а да се опитат..
Тази година на 30 април беше обнародван един нов Регламент 1183 на ЕП и на Съвета, който влезе в сила и с него се измени регламентът относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар . Именно с този нов регламент беше въведена правната рамка на т.нар. "европейски дигитален портфейл за цифрова..
Днешният гост в рубриката „Мигранти с таланти“ е Анна Кузнецова от Москва, Русия, която успешно развива иновативен сладкарски бизнес в София. За първи път Анна посещава България на 5-годишна възраст, след като е диагностицирана с астма. Майка ѝ научава за благоприятния климат в Сандански и решават да прекарват по няколко месеца годишно там. Именно..
Рубриката "Съдебната практика на Съда на Европейския съюз" на предаването "Законът и Темида" се излъчва със съдействието на Съда на Европейския съюз . Можете да я слушате веднъж месечно, всеки последен петък на месеца от 10.00 часа по програма "Христо Ботев". Шестата рубрика ще посветим основно на личните данни в правото на Европейския съюз..
През декември 2015 г. бе основано Сдружението на българите на остров Крит с амбициозната цел да защитава правата на българските граждани на острова и да съхранява родните традиции и култура. Под ръководството на Петър Анастасов, който живее в Гърция повече от две десетилетия, организацията изиграва ключова роля за укрепването на българската общност в..
Усмихнат, непринуден, дружелюбен, безкрайно земен и джентълмен – такъв видяхме Начо Герерос по време в първата му публична поява у нас. Известният испански..
Бубакар Траоре (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре ,..
Във внушителния том са публикувани 27 разказа, неиздавани досега. Както каза на представянето Росица Чернокожева: "Талантът на Палми Ранчев е, че от..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg