Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Спомен за Велко Кънев

Велко Кънев
Снимка: Съюз на артистите в България

В поредното издание на "Усмивки от старите ленти" на редакция "Хумор и сатира" ще чуем отново гласа на Велко Кънев – един искрен, чист и много истински актьор, белязал с присъствието си българската сцена и българския екран през втората половина на ХХ век.

Тайната на човешкия и актьорски магнетизъм на Велко Кънев бе може би в това, че той нито за момент не забрави откъде е тръгнал. Не забрави своите учители. Не забрави накъде върви. За началото в Елхово актьорът говори в интервю от 25 септември 1986 г., съхранено в Златния фонд на БНР.

Велко Кънев завърши ВИТИЗ "Кръстьо Сарафов" в класа на Апостол Карамитев през 1973 г. Ето какво си спомня той за своя учител в спектакъла на редакция "Хумор и сатира" "Кафе с автограф" през 1986 г.:

След като се дипломира, Велко Кънев играе в Драматичен театър "Стефан Киров“ в Сливен от 1973 до 1976 г., после – в Сатиричния театър "Алеко Константинов“, а от 1979 г. е член на трупата на Народния театър "Иван Вазов“. Ето неговата равносметка от 1986-а за тези години:

Следват още десетки роли в театъра, киното, на естрадната сцена и при нас – в радиото. Огромната популярност и обичта на публиката не променят този пословично скромен актьор – ето думи на Велко Кънев за суетата от 1992 г.

Предаването "Усмивки от старите радиоленти", посветено на Велко Кънев, можете да чуете в неделя от 18.30 часа по програма "Христо Ботев".

Портрет на Велко Кънев, 1987 г. Автор: Джемал Емурлов

Снимки – Съюз на артистите в България и Дом на хумора Габрово

По публикацията работи: Милена Очипалска


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Лекции за българско изкуство в ново квартално пространство

"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..

публикувано на 16.02.25 в 12:15

Философската поезия на Цочо Бояджиев в спектакъл на "Сфумато"

Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..

публикувано на 16.02.25 в 08:45

Обявиха победителите в VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем"

Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..

публикувано на 15.02.25 в 09:45

Ана Андреу Бакеро: Беше трудно, но важно да намеря баланса между емоции и историческа реалност

"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..

публикувано на 14.02.25 в 16:35

Даниел Келман за изплъзващите се послания на историческото

Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм.  Пабст остава спорна фигура и до днес..

публикувано на 14.02.25 в 16:25