Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Да срещнеш Теди Москов

Теди Москов
Снимка: Ани Петрова

Мястото е Старият Созопол, точно по времето на Празниците на изкуствата. "Аполония" тази година стана 38. Встрани от Амфитеатъра, на пейка пред служебния вход на театралната зала в града, е седнал Теди Москов. Хващам го минути след края на "Стани, за да легна аз" – спектакъл, предизвикан от пиесата на Жан-Пиер Мартинез "Ковчег за двама".

Постановката на Сатиричния театър е чиста форма комедия. Пренаписана от Теди Москов, пиесата разказва абсурда на нашето време. През скечове, шеги, игра на думи и сентенции, силно актьорско присъствие и много динамика "Стани, за да легна аз" уж говори за проста ситуация – двама души са починали, а има само един ковчег в погребалната агенция, в която се развива действието. Говори за това, а те разсмива и препраща към всевъзможни асоциации. И нали дяволът е в детайлите, в постановката те са побългарени, преливат от реплики в популярни песни и много политически намеци.


Все пак спектакълът не е политически, само изглежда такъв на моменти. Затова и режисьорът си позволи да се пошегува в края на представлението на сцената на "Аполония" 2022, че скоро то ще звучи по друг начин. Неговата задача е единствено и само да разсмива, защото смехът е ключът към живота. За да се посмее, дори самият Теди Москов седна сред публиката и гледа "Стани, за да легна аз" като зрител.

Там, на пейката на служебния вход на театъра, разговорът започна съвсем естествено – от това за какво са давали живота си хората преди – и продължи в същия дух.

Когато изслушате звуковия файл обаче, се налага и да си пуснете песента на Blood, Sweat & Tears "Spinning Wheel". Чуйте Теди Москов, за да разберете защо.


По публикацията работи: Росица Михова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Защо се разпадат империите" – книга за бъдещето на Запада

Нова научнопопулярна книга открива поразителни прилики между имперския Рим и индустриалния Запад. "Защо се разпадат империите" от Питър Хедър и Джон Рапли представя интересни паралели между Рим, Америка и бъдещето на Запада, като поставя въпроса възможно ли е тоталният колапс, каквато е била съдбата на древната империя, да бъде избегнат. Книгата е..

публикувано на 26.02.25 в 10:15

"Железният светилник" – съдбовният избор на една майка

Театралната постановка "Железният светилник" представя един вълнуващ разказ за борбата между традицията и новите времена, между любовта и честта, между жертвата и съдбата. Режисьорът Калин Ангелов създава дълбока сценична интерпретация на емблематичния роман на Димитър Талев, което осветява трагичната съдба на героите. Основният фокус на спектакъла е..

обновено на 26.02.25 в 09:39

"Свръхчовекът на живо" и влиянието на съвременните лидери върху младата аудитория

"Свръхчовекът на живо" отново събира търсещите неограничения потенциал на естествения интелект. В "Нашият ден" разговаряме с Георги Ненов , създателят на формата, часове преди поредното живо издание на подкаста в Planet Schwarz Tech Theater, София. Ненов говори за влиянието на съвременните лидери върху младата аудитория. По думите на..

публикувано на 26.02.25 в 09:10
Пласидо Доминго-син

Пласидо Доминго-син идва в България с Volver – AnimaTango

Световноизвестният певец, композитор и продуцент Пласидо Доминго - младши, син на прочутия испански тенор, представя през март за първи път в България своето впечатляващо концертно шоу Volver – Anima Tango. Спектакълът ще се изнесе в 7 български града от 26 март до 1 април. Зрителите ще се потопят в атмосферата на аржентинското танго и традиции,..

публикувано на 26.02.25 в 08:45

Певицата Полина Петрова и музикантът Тодор Върбанов – дъщеря и баща в дует

Певицата Полина Петрова се включва от дома на сестра си в Брюксел за ефирна среща с баща им – музикантът и композитор Тодор Върбанов. Разговорът се води в спомените и край пианото в апартамента, в който израстват двете сестри, преминава към съвместните изяви на сцената, в радиото и на телевизионния екран. Дуетите на бащата и дъщерята печелят..

публикувано на 26.02.25 в 08:08