Визуален артист, писател на игри и учен в областта на данните обсъждат изкуствения интелект, машинното обучение и визуалните изкуства.
Изкуственият интелект (ИИ) се използва в много различни области, включително в изкуството и дизайна.
ИИ се използва в различни области, за да дава представа за поведението на потребителите и да дава препоръки въз основа на данните. Например алгоритъмът за прогнозно търсене на Google използва данни за минали потребители, за да предвиди какво ще напише потребителят след това в лентата за търсене. Netflix използва данни за минали потребители, за да препоръча какъв филм може да иска да види следващия потребител, като по този начин го привързва към платформата и увеличава времето за гледане. Facebook използва минали данни на потребителите, за да дава автоматично предложения за маркиране на вашите приятели въз основа на чертите на лицето в техните изображения. ИИ се използва навсякъде от големите организации, за да улесни живота на крайния потребител. Употребите на изкуствения интелект най-общо биха попаднали в категорията за обработка на данни, която включва следното:
Отговор: Изкуственият интелект се използва в различни отрасли в световен мащаб. Някои от отраслите, които са навлезли дълбоко в областта на изкуствения интелект, за да намерят нови приложения, са електронната търговия, търговията на дребно, сигурността и наблюдението. Спортни анализи, производство и производство, автомобилостроене и др.
Машинното обучение се използва все повече в света на изкуството.
Което поражда следващия въпрос: добро нещо ли е това? А дали всеки нов инструмент в изкуството е нещо добро? От една страна, той може да направи традиционната версия на творчеството по-малко популярна. В икономиката това се нарича творческо разрушение, при което нов инструмент или техника унищожава използването на по-стария. Но от друга страна, и от това следва, че единственият начин, по който можем да се движим напред, е като възприемаме новото. И тук изкуственият интелект е нещо ново. Затова и тази техника никога няма да заличи напълно други, по-традиционни форми на творчество. Просто няма толкова много специалисти по данни (въпреки това, което може да изглежда понякога).
"Мястото, на което мога да си представя, че машинното обучение работи за един художник, би било не в развиването на независима субективност, като написването на стихотворение или създаването на изображение, а всъщност в запълването на пропуски, които са свързани с труда, като начина, по който работи Photoshop с различните инструменти, които можете да използвате."
Науката за данните се използва, за да помогне на художниците да вземат по-добри решения.
Науката за данните е свързана с използването на данни, за да се създаде възможно най-голямо въздействие за вашата компания. Въздействието може да бъде под формата на множество неща. Може да бъде под формата на прозрения за гледането на аудиторията, която Netflix минира, за да създаде оригинален сериал, или под формата на препоръки за видеоклипове за YouTube. Сега, за да направите тези неща, трябва да направите сложни Модели, да напишете код и да използвате инструменти за визуализация на данни.
Свързвам науката за данните с обичайните за вас индустриални области – финанси, маркетинг, здравеопазване и др. Но наука за данните за творческа работа, като например изкуство, писане, музика или дори дебатиране? Това звучи твърде футуристично, за да е актуално за учените, занимаващи се с данни в момента.
* Текстът и изображението към публикацията са генерирани от алгоритъм на базата на едни и същи ключови думи. В последствие текстът е преведен посредством инструмент за машинен превод и е публикуван без редакция.
Разговорът с Андрей Тагарев, Красимир Терзиев и Емануил Томов е осъществен без дигитална намеса и може да бъде чут в звуковия файл.
По време на Дните на китайската култура и наука у нас гостува поетът Ю Дзиен . Неговата стихосбирка "Давам име на една врана" е достъпна за българските читатели в превод на Веселин Карастойчев , доктор по китайска литература и преподавател по история на китайската литература в Софийския университет. На 23 ноември от 18 ч. в Китайския културен..
Петото издание на Фестивала на авторския театър ще се проведе на 23 и 24 ноември в Регионалния център за съвременни изкуства "Топлоцентрала". Организатори са Сдружение "Творци" и Театър "Драмеди". В тазгодишното издание зрителите ще могат да видят пет авторски спектакъла. Представленията са на Театър "Хенд" (Пловдив), Театрално - огнена формация..
Изложбата "Сапунено цвете" на младия фотограф Рослана Дамянова разказва за сложните човешки взаимоотношения в едно българско семейство и силата на любовта и прошката. Фотографският разказ разкрива едно сложно пътуване към нашите корени, което помага да превъзмогнем страховете си и да се изправим смело пред емоционалните спомени, неизказаните думи и..
В Столична библиотека, Американски център, се състоя паметна вечер по случай 110 години от рождението на писателя и кинодраматург Павел Вежинов. Премиерно бяха представени неиздаваните от преди 80 години две дебютни негови книги с разкази под авторската му редакция "Улица без паваж. Дни и вечери", деветото издание на "Нощем с белите коне" и "Павел..
Галерия "Стубел " представя избрани творби на Спартак Дерменджиев. Всъщност подбраната колекция, изградена като своеобразно работно ателие на артиста, отбелязва негова годишнина – тази година той навършва 70 години. Изложбата се нарича "Близо до сърцето" и включва портретни рисунки и колекция от скулптури на големи български интелектуалци –..
Във връзка с 70-годишния юбилей на ЦЕРН и по случай 25-ата годишнина от пълноправното членство на България във водещата научна организация, Министерството..
За адвокатурата, която празнува своя празник на 22 ноември , съдебната реформа, избора на нов главен прокурор, Висшия съдебен съвет, Закона за..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg