Проблемът със закъсненията и отмяната на полети в различни авиокомпании в Европа е отново актуален. Случайно или обичайно е това? Какви са решенията? Как могат да бъдат обезщетени пасажерите?
Защо една българка в продължение на 3 дни не успя да се прибере в страната от летището в Айндховен?
Частен случай на Сибила Лилова. Ето какво разказва тя в "Законът и Темида":
"През месец април си купих двупосочен билет за "Райънеър" (нискотарифна авиокомпания, най-голямата в Европа по брой превозени пътници сред всички авиокомпании и по размер на флота сред нискотарифните. Седалището ѝ е в Дъблин, Ейре) за датите 17-и и 24-ти до Айндховен да гостувам на моя приятелка там. Нямах никакъв проблем с отиването. Докато бях там, чух, че има доста проблеми с различни авиокомпании в Европа. На 24-ти с добро настроение имах намерението да се върна, но започна едно закъснение – първо час, после – два, докато сме на летището. Самолетът беше пълен – много сънародници с много деца (две трети от самолета). След като чакахме два часа, на таблото беше изписано, че нашият полет се е пренасочил самолетът за Кьолн. Естествено в 10.15 вечерта в чужда държава на чуждо летище доста те смущава. Звъннах на мой приятел пилот и той ми каза, че нашият самолет е излетял от София за Айндховен. И той също беше изумен и нямаше представа какво се случва. Изведоха ни на летището и пред нас нямаше самолет, направихме едно кръгово движение и ни върнаха отново на Изход Чакащи. И това е целият самолет – около 200 човека.
Отидохме към гишето на "Райънеър", стана голямо напрежение и за да им се махнем от главата, ни казаха да се обърнем към "Райънеър". В този момент вече техният сайт беше блокиран и не даваше никаква информация. На гишето ни казаха: "Утре ще получите информация". Часът вече беше 22.30, а Айндховен е от малките летища и в 23 ч. се заключва. Когато попитахме как да се придвижим, къде да преспим, как ни обезщетяват – нищо не ни предложиха и ни казаха да се обърнем към "Райънеър". Никой не ни даде никаква информация – до ден-днешен не съм получила дори имейл от "Райънеър". След като се оказа, че "Райънеър" не могат по никакъв начин не могат да ни осигурят нито хотел, нито транспорт, се оказа, че всеки трябва да се спасява поединично. Напрежението ескалира. Каква беше моята изненада, когато на другия ден разбрах от сайта на "Райънеър", че при канселиран полет аз трябва да си купя нов билет за най-близката дата. Естествено, в близката седмица въобще нямаше такъв полет. От "Райънеър" и до момента – НИЩО."
Как пасажерите могат да потърсят правата си при подобна ситуация? Коментар на юриста адв. Александър Иванов:
"За съжаление в момента има много голям проблем в Европа с полетите, защото след пандемията, която доведе до голямо сливане на количеството полети, разни компании, летищни оператори, въздушен контрол са съкратили много служителите. И сега, когато се възстановява много рязко, няма хора и това води до адски много закъснения, промени и въобще проблеми по много европейски летища.
В тези случаи пътниците имат права, които са защитени от Регламента на ЕС. Основното е, че тази авиокомпания трябва да се погрижи за тях. Както е останала пътничката три дни в Айндховен, компанията "Райънеър" е трябвало да ѝ осигури хотел за това време. Но такова нещо не се е случило и те не са компенсирани дори с информация.
Това много често се случва, особено с нискотарифните авиокомпании. Много често пътниците остават като в "небрано лозе", ако авиокомпанията не осигури хотел. Затова трябва да си пазите всички доказателства за направените разходи – касови бележки, фактури... И когато се приберете, авиокомпанията е длъжна да ви възстанови всички тези разходи. Освен това Регламентът предвижда правно обезщетение, като то зависи от това каква е причината за полета. Ако е някаква зловредна причина, която не е отговорност на авиокомпанията, не се дължи обезщетение. Но и в този случай се дължат тези разходи за хотели – те във всички случаи трябва да бъдат възстановени."
Чуйте повече от звуковия файл.
Притчата за блудния син е красноречив пример за злоупотреба със свободата и любовта. Сюжетът ѝ се повтаря често в живота. Почти всеки един от нас постъпва в една или друга ситуация като блудния син. Спасителят ни посочва правилния изход, като чрез бащината обич, ни разкрива Божието милосърдие. Ако се вгледаме внимателно обаче в притчата за Блудния..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало предложи да бъдат разследвани "соросоидите", което пък предизвика нова атака срещу медиите, известни с критични позиции към властта и осветяване на проблемите в съдебната система, както и припомняния..
Село Симеоновец се намира в община Септември, на 3 км е от шосето между София и Пловдив, а разстоянието до областния град Пазарджик е 20 км. В Симеоновец живеят около 900 човека. На едно от билата над селото има останки от солиден строеж с неизяснен произход. Според някои това е било митница, която е облагала преминаващи търговци. Според други, това е..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър Къцарков, хебраист и изследовател на процесите в Близкия изток. Хамас превърна освобождаването на тримата заложници, сред които бяха Ели Шараби, Ор Леви и Охад Бен-Ами, в цинично шоу – това се случи..
За първи път на 14 февруари в дома на семейство Златка и Атанас Панайотови в с. Бродилово ще се проведе традиционният ритуал "Зарязване на лозята". Под звуците на гайда и тъпан ще се отбележи началото на лозарския сезон и почита към Трифон Зарезан, покровител на лозарите. "Церемонията е ценна традиция, символизираща надеждата за..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg