Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Школата на майстор Евгени Димов

4
"Школа МайсторчЕта"
Снимка: личен архив

Понякога по-малките населени места остават извън фокуса на вниманието, но често именно те са най-ценните огнища за опазване на традициите и културната памет. Именно такова такова огнище е Сопотския еснаф, където вече 10 години гравьорът Евгени Димов с помощта на колеги, приятели и съмишленици организира напълно безвъзмездни обучения за деца в областта на своя и други традиционни занаяти. С течение на времето неговата инициатива добива името "Школа МайсторчЕта" или – както е известна сред сопотчани – школата на майстор Евгени.

В редакторските минути на 10 май – поглед към добрите примери, защото винаги има нужда от тях. Разговорът на редактора Христина Симеонова със събеседника отвежда в град Сопот. Неговото име е Евгени Димов – един от най-добрите майстори гравьори у нас, специализиран във фината дърворезба и микрогравюрата върху метал и дърво, председател на сдружението "Сопотски ЕснафЪ".

Повече за пътя през годините до днес и за удовлетворението да посяваш семенцата на специфични умения, знания и традиции в сърцата на подрастващите – можете да научите от разговора с Евгени Димов – в звуковия файл.

Снимките са предоставени от Евгени Димов


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

"Страст под брястовете" и фанатизмът да притежаваш

Драматичният театър в Търговище гостува на софийската публика с най-новия си спектакъл "Страст под брястовете" от Юджийн О’Нийл. Постановката по пиесата на големия американски драматург, позната на българската публика и под заглавието "Любов под брястовете", е на Денислав Янев. Според неговия режисьорски прочит "Страст под брястовете" не е просто..

публикувано на 02.10.24 в 13:05
Бистра Льошевалие, Ретроспектива, НГ „Квадрат 500“ – „След“, 2024

За мисията и политиката на Националната галерия

"Музей в ефира" се завърна в програма "Христо Ботев" на 23 септември с предаване, посветено на важните събития в художествения ни живот през изминалите летни месеци. А някои от тези събития бяха свързани с Националната галерия. Това някак се подразбира – или би трябвало да се подразбира, когато става дума за такава институция. Тя е музей с постоянна..

публикувано на 02.10.24 в 08:45

Носталгия по бунта

"С криле обърнати към Рая" е дебютната изложба на Георги П. Павлов, която може да се види в пространството на галерия "+359". Тя полемизира факта, че революционният, утопичният и бунтарският заряд на младежките субкултури от миналия век е загубен. "Тези субкултури все пак са успявали да влияят на обществото и да променят някакви неща, а днес..

публикувано на 01.10.24 в 17:10

"Портрети отвисоко" на Руфина Ву и Щефан Канъм

Фотографии и архитектурни планове на незаконни постройки по покривите на високите сгради в Хонконг показват в  проекта "Портрети отвисоко" Руфина Ву и Щефан Канъм. Експозицията е в столичната галерия "Синтезис".  Архитектурните планове са начертани от Руфина Ву, която е архитект, родена е в Хонконг и често превръща в изкуство собствените си наблюдения..

публикувано на 01.10.24 в 16:46

Боян Тончев и неговият "Безкраен свършек на света"

Боян Тончев е журналист, писател и сценарист. Той е възпитаник на Софийския университет, където е завършил философия. Работил е като сценарист в телевизионното предаване "Господари на ефира", бил е и редактор в "Дневник". В момента работи за "Свободна Европа". Автор е на сборниците с разкази "Безкраен свършек на света", "Животът като следобедна дрямка"..

публикувано на 01.10.24 в 16:06