"Наследникът" – така се нарича първата българска музикална черна комедия. Неин автор и режисьор е Станислава Ризова-Съни.
Родена е в Кюстендил, завършва НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов" – специалност драматургия, а след това и музикално-сценична режисура в НМА "Панчо Владигеров". Съни от години се занимава с театър, дигитална графика и писане на различни текстове – драматургия, анализи, критика за сценични произведения, реализирала е като режисьор различни продукции. Има 6 авторски постановки – първите три са адаптации на приказки, а следващите са в стила на комедията с абсурдистки елементи.
"Наследникът" с оригиналната музика на Емелина Горчева - Димова е нейният дипломен спектакъл. Минчо Карапетков е милионер на смъртния си одър. Цялото му семейство тръпне в очакване кой ще наследи богатството, когато се появява незаконороденият му син – Винету. С неговото пристигане в къщата настъпва хаос и се оказва, че не всичко е каквото изглежда. Хореограф е Радослав Радев, сценограф – Георги Славков, работа с кукли – Миглена Методиева. В спектакъла участват Мартин Димитриевски, Елеонора Джоджоска, Антонио Дачовски, Аида Пипоян, Кристиян Арабов, Иван Александров/Прохор Гребен, Никола Попов/Калоян Ченов, Свилен Денчев, Димитър Иванов и др.
Премиерата е на 30 май от 19 ч. в Театър "Сълза и смях".
Преди премиерата в предаването "Артефир" гостуват авторката и режисьор Станислава Ризова-Съни, певецът Никола Попов, включва се и композиторката – Емелина Горчева - Димова.
Емелина Горчева - Димова споделя, че е страхотно удоволствие да работи със Станислава Ризова-Съни: "Тя е вечно търсеща, творяща, дейна. Съни ми показа либретото, което ме грабна на мига – написано е изобретателно и те препраща в различни кътчета на света. Това ми даде поле да развихря своята фантазия. Имаше всички предпоставки да стане една театрално-музикална черна комедия. Музиката следва донякъде каноните на музикално-сценичните жанрове, но не изцяло. От една страна, притежава сериозността на класическата форма, а от друга – този лек мюзикълов привкус, съдържащ също фин хумор. Оказа се, че да пишеш в този жанр е много трудно, защото трябва да застанеш максимално дистанцирано от забавното и от смешното, а трябва да се подберат такива изразни средства, които да вплитат в себе си цялата сериозност и същевременно да носят онази саркастична нотка."
Станислава Ризова-Съни: "Обожавам да работя с певци. Погрешно за мен е схващането, че те са само певци – те са артисти в пълния смисъл на думата. За първи път ми се случва да работя в такъв мащаб с пеещи хора и се вслушвам в техните съвети. Никола е моя пътеводна звезда!"
Според Никола Попов "музикалната черна комедия е един жанр, който събира изключително интензивна драматична игра и пеене. Не е точно мюзикъл, защото драматичната част е много засилена. Музикална и черна, и комедия – това е всичко! Това е може би мечтата на изпълнителите и на режисьорите за бъдещето – да се създават жанрове, които включват много компоненти". Той се похвали с невероятната атмосфера на работа – "Станислава прави един актьорски майсторски клас, който не само обогатява, но и установява и развива у певците едни стабилни първоначални актьорски качества. Те започват да стават все по-добри актьори с всяка следваща репетиция."
Чуйте повече от звуковия файл.
Снимки – личен архив на Станислава Ризова-Съни
"Есенни театрални срещи в Русе" – така се нарича новият фестивал, чието първо издание ще се проведе от 8 до 13 октомври в крайдунавския град. Основен организатор е Катя Костова – българка, живееща от десетилетия в Берлин и председател на сдружение "Кауза Пещера", а партньор и домакин на театралния празник е Драматичният театър " Сава..
Преди шест години на режисьора Бойко Боянов му хрумва идеята да разкаже историята на един клас, който се събира за среща след 30 години. От искреността на всеки един, дошъл на сбирката, започва да прозира предисторията на "Клас 90" – дебютния филм на Боянов, който се срещна за първи път с публиката си на 42-рата на "Златна роза". Заедно със..
Книгата "Грация на смеха. Или за спецификата на комическото белканто в операта "Дон Паскуале" от Гаетано Доницети. Теоретични и режисьорски подходи" от Стефан Донев е възможност да се проследи опита на автора като режисьор "да открие и разясни", по думите на Петър Пламенов, спецификите и "неповторимото очарование" на шедьовъра на Доницети. Стефан..
Задава се циркова революция! От 10 до 13 октомври в "Топлоцентрала" ще се проведе едиснтвеният по рода си фестивал в Бълагрия, посветен на съвременния и социален цирк – "ЦИРКОЛЮЦИЯ". Организаторът от фондация "Мини Арт" Гео Калев и огненият артист от колектив "Агнон" Кристиян Димитров запознават слушателите на "Артефир" с..
Англоезична поезия от XIV в. до XXI в. съдържа новото издание "Потомството на Чосър". Мащабната антология в "Артефир" представя лично нейният преводач и съставител проф. Александър Шурбанов. Това не е канонична, а лична антология, подчертава гостът. Избраните произведения в книгата са такива, оставили през годините следа в..
Полковник Амир Горен, утвърден международен експерт по въпросите на антитероризма, ветеран от 8 войни, активно участвал в стотици бойни действия, който..
Многобройните почитатели на един от най-добрите водещи в БНТ могат да се срещнат и да разговарят с Георги Ангелов на живо, но преди всичко за неговата..
На третия етаж на Художествената галерия "Христо Цокев" в Габрово вече са наредени артистичните проекти на участниците в биеналето за съвременно изкуство -..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg