На 29 и 30 април са премиерните представления на операта "Ариадна на Наксос" от Рихард Щраус. Спектакълът се посвещава на 80-годишнината на голямата оперна певица Анна Томова-Синтова. Госпожа Синтова работи с изпълнителите преди година и е непрекъснато в контакт с тях, а на пресконференцията във видеовръзка пожела на всички успех. Анна Томова-Синтова е сред всепризнатите интерпретатори на оперите на Щраус, а записите ѝ са сред най-предпочитаните от оперните ценители. Самата певица изнесе великолепен концерт с арии от опери на Щраус под диригентството на Йохан Арнел през 1996 г., с който беше открит Международният конкурс за млади оперни певци, на който тя беше председател на журито. През 2000 тя изпълни и партията на Саломе в концертното изпълнение на едноименната опера.
След "Кавалерът на розата", „Саломе“ и „Електра“ това е четвъртото заглавие на Щраус, което се представя на софийската публика.
За постановката са ангажирани известни имена. Това са диригентът Евън-Алексис Крист, който представи и "Електра". Режисьор е Вера Немирова, която се завръща в София след "Момичето от Златния запад" на Пучини и "Любовен еликсир" на Доницети. Сценограф ще бъде Йенс Килиан, с когото Вера Немирова представи в Стара Загора "Африканката" на Майербер. Костюмите са на Павлина Ойстерхус, която е автор на костюмите на цяла поредица от спектаклите за деца. Хореографията ще създаде Александър Александров, директор на балетната трупа на операта.
Дългоочакваната постановка, която беше отложена заради пандемията от ноември миналата година, носи на певците много вълнение. Радостина Николаева, Цветана Бандаловска, Габриела Георгиева, Станислава Момекова, Диана Иванова, Лилия Кехайова, Мариана Цветкова, Мартин Илиев, Костадин Андреев, Атанас Младенов, Веселин Михайлов, са само малка част от трупата, която ще пресъздаде богатата палитра от образи, вплетени от Рихард Щраус и Хуго фон Хофманстал в срещата на "комедия дел арте" и "опера серия".
Световната премиера е била на 25 октомври 1912 г., като диригент е бил сам авторът, а първата изпълнителка на Ариадна е била прочутата Мария Йерица.
В звуковия файл чуйте какво споделиха Вера Немирова и някои от солистите.
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..
"Ние сме заедно в това. И ще преминем през него. Докато стоим заедно!" , е простото, но силно верую, което музикантите от "Елейн" (Eleine) следват при записите на актуалния си студиен албум We Shall Remain, сътворен от прекрасни разрушителни сили. Шведската дарк симфоник метъл сензация "Елейн" (Eleine) най-сетне пристига у нас за хедлайн..
Изложбата "На тяхно място" е социално изследване на Владимир Карамазов за свободата като човешко право, което движи света. В основата на идеята е..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на..
В рубриката "Темата на деня" бе повдигнат въпрос от изключителна важност: как можем ефективно да използваме изкуствения интелект (ИИ) в обучението по..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg