От средата на март програма „Христо Ботев“ следи проблемите около работата на залите за представления в Националния дворец на културата. Театър „Азарян“ и пространството за съвременен танц и пърформанс ДНК са принудени да останат почти без програма за месец април. Всичко това на фона на множеството номинации тази година, някои до тях довели и до награди „Икар“ за продукции именно на ДНК и „Азарян“.
За жалост този тип успехи не могат да компенсират огромните разходи на Националния дворец на културата. След няколко зимни месеца на лишения, в които Театър „Азарян“ например работеше без отопление, НДК започна да иска от артистите, на които е копродуцент твърда сума за провеждането на представление, тъй като с петдесет процента от приходите от билети, не би могъл да покрие дори минимална част от огромните си сметки. Заваляха изказвания, отворени писма, декларации и подписки в защита на двете пространства, които изпъкват като лидери на сцената с новаторски, авангардни и смели постановки, с множество гостувания на чужди артисти, уъркшопи, и важни социални и образователни проекти.
В „Какво се случва“ бе зададен въпроса „Има ли място независимата сцена под шапката на НДК и как Театър „Азарян“ и Пространството за съвременен танц и пърформанс ДНК могат да продължат дейността си?“ С предложения и идеи ни отговориха пиарът на Съюза на артистите в България Илко Ганев, актрисата Мартина Панайотова, артистичният директор на ДНК Мира Тодорова и изпълнителния директор на Националния дворец на културата Пени Раева (интервюто с нея можете да намерите тук). Колегата Ангелина Грозева, която следи проблема още от първите сигнали на артистичната общност, направи обзор на ситуацията.
На 3 октомври от 18.00 ч. в Конферентната зала в Ректората ще се проведе Кръгла маса "Съвременна доминиканска литература". Събитието се провежда в рамките на Празниците на културата на Доминиканската република (1-6 октомври) в Българския културен център в София. Гости ще бъдат четирима изтъкнати писатели и общественици от далечната карибска..
На 3-ти октомври в Сатиричният театър " Алеко Константинов " е премиерата на спектакъла " Буржоата благородник " от Жан-Батист Поклен Молиер. Режисьор на представлението е актрисата Бойка Велкова, сценографията е дело на Чавдар Гюзелев, костюми – Тита Димова-Вантек, музика – Теодосий Спасов и пластика – Мила Искренова. "Буржоата..
Новият артсезон на "Орловска" 10 в Габрово започна с изложбата на иранската художничка Лалех Барзегар "Повторение на формата". Картините ѝ са изследване на минималистични форми и повтарящи се техники. Ето какво споделя тя: "Експериментирах, като намалих детайлите и цветовете, за да видя дали пространството и емоцията могат да бъдат предадени чрез..
Драматичният театър в Търговище гостува на софийската публика с най-новия си спектакъл "Страст под брястовете" от Юджийн О’Нийл. Постановката по пиесата на големия американски драматург, позната на българската публика и под заглавието "Любов под брястовете", е на Денислав Янев. Според неговия режисьорски прочит "Страст под брястовете" не е просто..
"Музей в ефира" се завърна в програма "Христо Ботев" на 23 септември с предаване, посветено на важните събития в художествения ни живот през изминалите летни месеци. А някои от тези събития бяха свързани с Националната галерия. Това някак се подразбира – или би трябвало да се подразбира, когато става дума за такава институция. Тя е музей с постоянна..
Поредицата "Концерти с история" отбелязва Международния ден на музиката 1 октомври с романтична програма под наслов "Сърцето на Брамс" в къщата-музей..
Роден във Виена, Щефан Владар е една от най-забележителните музикални личности на Австрия. Кариерата му го отвежда до най-големите музикални зали в света...
Постановъчен костюмен филм, който не сме гледали от години в българското кино – така критиците определиха филма "Сватба" на Магдалена Ралчева. Той получи..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg