„Великите географски открития отдавна са направени и целият свят е картографиран и видян, а всяко ъгълче е заснето от всички възможни ракурси. И тука е трудността – да разкажеш нова история по нов начин“, казва Димитър Караниколов. Той е архитект, пътешественик и фотограф. Прави архитектурни визуализации в студиото си и покрай това се запалва по фотография. Негови фотографии са публикувани от National Geographic, Lonely Planet, а през 2019 печели конкурса на International Photography Awards в категорията Travel Photography. През 2021 г. в Созопол по време на Празниците на изкуствата „Аполония“ представи фотоизложбата си на фотографии, снимани с дрон.
„Като преживяване фотографията ми е дала срещи с хора, обичаи, но Монголия е най-екзотичното и интересно място, на което съм бил. Като природа, нищо не може да се сравни с Исландия“, разказва Димитър Караниколов и признава, че за него най-важни са кадрите, които е взел решение да не направи. „Това е избор, който постоянно правим, той отсява добрите кадри от посредствените, от стандартните кадри. Особено в травъл фотографията“, казва Димитър и ни води по своите маршрути. С него разговаряме за любопитството към света, за масовия туризъм и за онези моменти, в които той отказва да вдигне фотоапарата.
„С годините, колкото повече се уча, защото през цялото време се учим, толкова по-малко снимам. Толкова повече премислям кога трябва да направя усилието да заснема даден кадър. Кога трябва да публикувам кадър, с който да занимавам моята публика и хората, които ме следват в социалните мрежи. Има ли наистина какво да кажа с този кадър и защо бих откраднал, дори няколко секунди от вниманието на някой, ако наистина няма смисъл от този кадър? Така че – да, фотографията ме учи на търпение, и на осмисленост“, разказва Димитър Караниколов.
Чуйте повече от звуковия файл.
В рубриката "Културен код" на предаването Terra Култура гостува маестро Константин Илиевски – главен диригент на Симфоничния оркестър на Българското национално радио . Той сподели своята визия за музиката, работата с оркестъра и предизвикателствата, които съпътстват диригентската професия. Всеотдайност и интензивност в работата с оркестъра..
Младият артист Ана Аврамова прави скок от специалността си на пиар към творческия занаят на линогравюрата. Първоначално има мечта да отговаря за музикални фестивали и има кратка, но изпълнена с щастие кариера на барабанист. Въпреки че сега това е в миналото й сега се смее, че тогава е виждала сериозно бъдеще с бандата си. Пандемията промени много..
За тринадесетото международно фотобиенале "Фодар", което – отбеляза 25 години от първото си издание през 1999, е разговорът с председателя на "Фодар" и куратор на изложбата д-р Антоан Божинов. А специален гост на предаването е Боряна Пандова, която представя своята изложба "Мръсно" – част от нейния цикъл "Обекти на невниманието". Неделя от 22.00 по..
" Ако не си идеалист, когато си на 20 години – значи нещо ти има. Идеалист ли си обаче, когато си на 40 – със сигурност нещо не ти е наред“, каза пред " Артефир " хърватският режисьор Звонимир Муниврана. Той е завършил психология в Загребския университет, след което учи кино и сценични изкуства в Института " Лий Страсбърг " в Лос Анджелис...
На последния ден от месец март, на Сцена "Централни хали", ще се проведе моноспектакълът на Наталия Цекова. Представлението разказва за свят, изпълнен с мечти, надежда и абсурдни комични ситуации. В него ще видите циганка, която трябва да крие самоличността си, за да има работа, както и как се провеждат циганските сватби, изпълнени с много смях и..
"Да летиш с плавници" на режисьорката Мария Аверина неотдавна беше избран за най-добър български документален филма на фестивала Master of Art в София...
На кого от политическите играчи за какво може да се вярва в преговорите между Русия и Украйна с посредничеството на САЩ – коментира в "Мрежата"..
"Мозъчната дейност обработва информацията, ако това е сходство с компютърната дейност – да, има такова. Мозъкът – това е неговата функция да обработва..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg