В сайта за нови записи класическа музика „Classical Music Daily” има великолепен отзив за един от последните дискове, осъществени с участието на Зефира Вълова. Това е записът на четирите сонати за цигулка и пиано на Франц Шуберт в партньорство с пианиста Аапо Хакинен.
Франц Шуберт е само на 19 години, когато написва сонатите през пролетта на 1816 г. Той вече е създал четири симфонии, както и великолепните си песни „Гретхен на чекръка“ и „Горският цар“. Подобно на голяма част от музиката му, те ще бъдат публикувани едва след смъртта му, и тогава им е сложен опус 137. Дори са наречени „сонатини“, което показва известно неуважение към мащаба на въображението на Шуберт и работа му с формата. През лятото на следващата година 1817 Шуберт създава сонатата в Ла мажор, на която е поставен опус 162.
За цигулка и пиано Шуберт създава само шест композиции – четирите сонати, които са от ранните му години, Брилянтно рондо от 1826 и Фантазия от 1827 г.
„След популярните изпълнения на Йозеф Сук и Артюр Грюмио, в последните години тези сонати са сравнително пренебрегвани, което прави този нов запис, използващ инструментите и техниките от времето на Шуберт, още по-забележителни“.
Записът е осъществен във Финландия за „Брилянт класикс“. Инструментите и на двамата са от епохата на създаването на сонатите. Инструментът, на който свири пианистът Аапо Хакинен е произведен във Виена през 1820 г.
В звуковия файл чуйте разказа на Зефира Вълова за работата върху записа, част от който може да слушате на 16 март от 14 часа по програма „Христо Ботев“.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg