Роден е на 18 януари 1928 г. в Разлог. През 2021 година отпразнува своя 93-ти рожден ден в превъзходно здраве. През лятото се срещнахме в дома му в Пловдив – усмихнат, щастлив и готов да разказва невероятните си преживявания на сцената и извън нея. Един час отлетя, а историите се множаха.
Пред очите му и с неговото активно участие Пловдивската опера се превръща в един великолепен театър с богат и разнообразен репертоар – опери, оперети, мюзикъли. Обича всичките си роли – и централните и по-малките.
„Обичах по-малките роли. Режисьорите нямаха много време да се занимават с нас, а аз все се оглеждах в хората и търсех прототипа на моя герой“ – разказва той. Със смях си спомня за преживените срещи – „Нали си бях красавец все ме търсеха – от Плевен, когато създадоха опера, от Казанлък, Сливен, Русе, Велико Търново“. С него и покрай него преминава сценичният път на няколко поколения певци, много от които заминават за чужбина.
В звуковия файл чуйте какво споделя певецът за детството си и ученето в консерваторията.
Като ученик на Петър Райчев веднага след завършването започва работа в Пловдивската опера, където остава до края на кариерата си – над 40 години. Ето и разказът за тези срещи.
За всички години на сцената Аврам Андреев представя около шестдесет централни партии и петнадесет по-малки, като някои от тях изпълнява многократно. Сред тях са Моцартовите Балмонте, Тамино, Ферандо и Бастиен, граф Алмавива и Дон Рамиро на Росини, Неморино и Ернесто на Доницети, Надир на Бизе, Ленски на Чайковски, Шуйски и Юродливия на Мусоргски, Берендей и Моцарт на Римски-Корсаков. Приоритет за него са и българските заглавия, а сред тях се открояват „Луд Гидия“, „Мадам Сан-Жен“, „Юлска нощ“, „Милионерът“, „Рицарят“, „Златната ябълка“, „Мнимият болен“ – все произведения на Парашкев Хаджиев, както и „Имало едно време“ на Асен Карастоянов, „Откраднали консула“ на Иван Димов и др.
През цялата си кариера Аврам Андреев представя и великолепни оперетни образи – „Царицата на чардаша“ и „Графиня Марица“ на Калман, „Прилепът“ на Й. Щраус, „Хубавата Елена“ и „Орфей в ада“ на Офенбах, „Мамзел Нитуш“ на Ерве, „Веселата вдовица“ на Лехар. Той участва и в първите изпълнения в България на мюзикълите „Моята прекрасна лейди“ на Лоу и „Случка в Уст Сайд“ (Уестсайдска история) на Бърнстейн.
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..
"Ние сме заедно в това. И ще преминем през него. Докато стоим заедно!" , е простото, но силно верую, което музикантите от "Елейн" (Eleine) следват при записите на актуалния си студиен албум We Shall Remain, сътворен от прекрасни разрушителни сили. Шведската дарк симфоник метъл сензация "Елейн" (Eleine) най-сетне пристига у нас за хедлайн..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на..
В рубриката "Темата на деня" бе повдигнат въпрос от изключителна важност: как можем ефективно да използваме изкуствения интелект (ИИ) в обучението по..
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg