Радослав Мъглов представя експозицията „Онтологеми на странното“ в столичната галерия „Аросита“. Изложбата задава въпроси за освобождаването от табута по отношение на телесното. Чрез работите си Мъглов доказва, че различността се превръща в норма, вместо да класифицира странното, ужасяващото като изключение от нормата. Видовете материя са безформени, неопределими. Те не приличат на нищо конвенционално и се противопоставят на процеса на асимилиране през каквото и да е понятие или с каквато и да е абстракция. Чрез съжденията си, той се стреми да аргументира необходимостта от премахване на категоризация:
„Опитвам да предложа различен поглед към нещо, което обикновено се смята като отблъскващо, в крайна сметка работите също не могат да бъдат определени и като нещо конкретно, те са естетическа интерпретация на телесното. Тези неопределими форми приканват да бъдат изследвани и реализирани, не да категоризира зрителя по конвенционалния метод и да отхвърля. Част от творбите бяха в Дюселдорф. Определено мненията и там бяха амбивалентни спрямо нещата. Хората, с които дискутирах там не мисля, че са в по-различна степен подготвени за подобна дискусия от хората тук. Конкретно при тези работи има няколко подхода – в някои от рисунките се пресъздават едни псевдонаучни достоверности, имат заявката за такава, имаме органични форми нарисувани, с описания като стандартна илюстрация, отношението към медията е конвенционално, но в цялото вещо виждаме органични форми, неопределими.“
Изложбата „Онтологеми на странното“ на Радослав Мъглов, можете да разгледате до 3 януари 2022 г. в столичната галерия „Аросита“.
Повече за изложбата чуйте в разговора с художника.
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..
Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм. Пабст остава спорна фигура и до днес..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg