Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Добромир Иванов: България е сред последните по нагласи към предприемачеството

Добромир Иванов, председател на Българската стартъп асоциация
Снимка: Здравко Петров

“Има два свята на бизнес в България. Единият прави пари от клиенти, а другият от държавата и от обществени поръчки и субсидии. Там важното не е толкова дали си добър в това, което правиш, а с кой играеш тенис и белот. Поне така е било до момента. Ние представляваме гласа на този свят на бизнеса, в който важни са клиентите – казва в предаването “Нашият ден“ на БНР Добромир Иванов, председател на Българската стартъп асоциация (BESKO).

Търговският ни закон в сегашния си вид понякога е като за занаятчийници от ХIХ в., ние от доста време работим върху създаването на нов вид търговско дружество. То следва модела на много други държави в ЕС, които в последните десетилетие са го направили. Идеята е, че да правиш бизнес в Англия, в САЩ или на много места в Азия е доста по-лесно, отколкото в ЕС.  И отговорът на ЕС е създаването на ново дружество, което е много по-гъвкаво, достъпно е като ООД, но дава много повече възможности.

Друго нещо, което касае Търговския закон, е несъстоятелността и ликвидацията на фирмите, да има повече шансове за провал.

България е на едно от последните места по нагласи към предприемачество. Малко над 3% имаме хора, които изобщо допускат и желаят да имат собствен бизнес. Това е изключително нисък процент.

BESKO като организация беше създадена от 30 компании, които бяха стартъпи преди четири години. Днес сме над 500 компании. Тези компании, които бяха “3-4 приятели в гаража“ сега са по 300-400 човека и стават все по-големи български работодатели.

Потърсихме контакт с политическите партии, защото видяхме заявката още преди изборите от представители на всички политически партии за това, че искат България да се реформира и да стане по-добро място за живеене за всички.

Това не може да бъде направено само от политиците. Те имат важна роля за създаване на условията това да се случи, но то може да се случи от успеха на нашите предприемачи и компаниите ни. България трябва емблема за качествени продукти и услуги."

Чуйте Добромир Иванов в звуковия файл.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Екстремен свят" – темата на 11-ото издание на Innovation Explorer

На 25 февруари София ще бъде домакин на 11-ото издание на международния форум за иновации Innovation Explorer . Тазгодишното мото на събитието – " Екстремен свят"  – отразява динамиката и предизвикателствата на съвремието ни, коментира основателката на форума Леона Асланова в ефира на предаването "Време за наука". Форумът ще постави фокус..

обновено на 18.02.25 в 14:18
Стоян Ставру в студиото на предаването

Етиката на усъвършенстването: докъде можем да стигнем?

Всеки от нас, поне веднъж в живота си, се е питал: "Защо нямам тези способности?" – било то физическа издръжливост, интелектуална острота, изключителен талант или необикновена красота. Въображението ни неизменно ни тласка към размисъл за границите на човешките възможности и начините за тяхното преодоляване. Но докъде може да ни отведе това желание..

обновено на 18.02.25 в 13:54

Почит към Апостола: Карловските ученици правят театрална постановка всяка година

В рубриката "Времето на редактора" обръщаме внимание на една дългогодишна традиция, свързана с почитта към Васил Левски в град Карлово. Учениците от Средно училище "Васил Левски" продължават да пазят спомена за Апостола на свободата чрез ежегодни театрални постановки, които се радват на голям интерес от страна на жителите на града. Днес, в..

обновено на 18.02.25 в 13:22

Импулсът в мен: Колко опасни са вейповете

Колко опасни са вейповете? Ново проучване наскоро даде малко повече яснота за рисковете от употребата на вейпове.  Вейповете станаха алтернатива на наргилето. Рекламите им са навсякъде в социалните мрежи. Инфлуенсъри и модели организират игри и ги подаряват. Те имат този "куул фактор". Рекламната кампания на една от марките е "Новото..

публикувано на 18.02.25 в 13:19
Йордан Камджалов

Да пробудим твореца във всеки – мисията на образованието

В рубриката "Разговорът" диригентът Йордан Камджалов и ръководителят на Първото частно училище и детска градина "Д-р Мария Монтесори" – Мая Василева, споделят своите възгледи за силата на музиката, образованието и духовността в изграждането на достойно общество. Музиката като мост към безсмъртието На 152-рата годишнина от гибелта на..

обновено на 18.02.25 в 12:51