Като „съзерцателен и елегичен триптих, запечатал живота на един човек“ определя филма на Камен Калев „Февруари“ Кристофър Вурлиас от Variety. А Боряна Матеева пише в сп. „Кино“: „В този философско-психологически подход се открива мъдрост, а като добавим автобиографичния момент и съзерцателната нагласа, имаме бистро и чувствително кино.“
Около пет години екипът – режисьор и сценарист – Камен Калев, оператор – Иван Чертов, музика – Петър Дундаков, работят по филма, който тръгва от 5 ноември по кината у нас, след като влезе в официалната селекция на кинофестивала в Кан, а вече има разпространение във Франция и е много добре приет. Ето какво казва кинокритичката Катерина Ламбринова в сп. „Кино“: „Филмът бе селектиран в основната програма на фестивала в Кан през 2020, но потъна в зимата на недоволството на българската филмова среда. Още един пример за хроничната ѝ треска пред таланта. За да си набави успиващо, нездравословно успокоение, тя неистово се стреми към утвърждаване на посредствеността.“
Поетичният филмов разказ, в чиято основа е фигурата на дядото на Камен Калев, се различава от предишните му филми. „Февруари“ е решен в три части, които разкриват детството, зрелостта и старостта на героя. Малко реплики, бавно действие, запомнящи се кадри – това са само малка част от характеристиките на филма, за който режисьорът и сценарист Камен Калев казва в интервю: „За мен беше предизвикателство да направя филм с образ, който не се променя, който не излъчва много. И въпреки това да има нещо, което да накара зрителя да продължи да гледа.“ И зрителят наистина продължава да гледа. И филмът влиза в него и остава там.
Чуйте Камен Калев.
В aртпространството на галерия Heritage, новият aртцентър в сърцето на София, е представена самостоятелна изложба на художника от старата школа майстори – Симеон Кръстев, която е обединена под мотото "2 in 1". Вернисажът колаборира две различни техники, а именно, акварел и маслена живопис. Откриването на експозицията предизвика жив интерес в..
Каква е разликата между западните и източните книжни панаири и форуми за литературен обмен? Как читателите в арабския свят се сдобиват с хартиени копия? Кои международни практики биват успешно интегрирани на българска почва и какъв е пътят на една книга от написването ѝ до преводи и чуждестранни издания? Гост на предаването "Литературата. Начин..
Професор Боян Добрев е ръководител на катедра "Стенопис" в Националната художествена академия и е доктор по изкуствознание и изобразителни изкуства. Създател е на множество мултимедийни реализации за нуждите на Министерството на външните работи, Софийски университет "Св. Климент Охридски", Министерство на икономиката, Посолството на САЩ в България,..
Илюстраторката и графична дизайнер Александра Рамирес е базирана в Лондон вече повече от 10 години. Нейната работа е насочена към дигиталния дизайн, но в изложбата си Slam Dunk в столичното галерийното пространство L44 Рамирес изразява огромната си любов към спорта и баскетбола, експериментирайки с техниката ситопечат. Александра е специализирала в..
Със своя "НЕпътеводител за Италия от А до Я" блогърът и пътешественик Иван Кръстев потапя читателите в магията на така наречената "Страна на Ботуша". Кръстев работи в строгата сфера на финансите, но неговата страст е пътуването. Като пишещ пътешественик той членува в Асоциацията на журналистите и писателите по туризма (АБУЖЕТ)...
Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да..
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен..
Тази година Европейската лаборатория по физика на елементарните частици (ЦЕРН) отбеляза своята 70-годишнина. ЦЕРН е основан от 12 европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg