EEP Berlin и галерия КО-ОП канят на груповата изложба NO ARTIST CAN PREDICT THE FUTURE? с участието на: Байрям Байрямали, Станислава Васева, Марта Джурина, Наталия Йорданова, Калоян Колев, Анна Комитска, Радостин Седевчев, Десислава Терзиева и Боримир Тотев. И с куратори: Мартин Атанасов, Красимира Буцева и Васил Владимиров.
На 2 септември от от 18.30 часа е първият кураторски тур на изложбата NO ARTIST CAN PREDICT THE FUTURE?, воден от Красимира Буцева, която ще отговори на всички въпроси, които ни вълнуват, и ще ни запознае в детайл с творческия процес зад творбите.
От 2 септември е достъпна и втората част от видеоработата Наталия Йорданова, The Key (VR in the age of virtual reproduction), 2020, която се се трансформира от подвижно изображение във виртуална реалност, и която ще можете да преживеете по време на туровете.
Фотографското се преплита в творбите събрани в тази изложба. То съществува под формата на лични и държавни архиви, колажи, алтернативни процеси, инсталация, виртуална реалност, изкуствен интелект и 3D модели. Темите, които са докоснати от артистите, варират от исторически събития, лични преживявания и носталгия до архивиране на тялото на артиста и запечатване на българската естетика и бит.
Едно въображаемо бъдеще започва да прозира през творбите – чрез кадри на българска емигрантска общност в Лондон, в началото на 2000 г. или чрез несъществуващите изображения от списание “Космос”, заемащи стените. Различните времена се смесват, сблъскват, отделят и събират отново в териториите на творбите.
Чрез визуалния диалог изложбата иска да подслони пространство за преосмисляне на фотографията – заедно с начините, методологиите и процесите, през които тя съществува, в съвременните артистични практики. В някои от произведенията фотографското изображение се явява само като начална посока и вдъхновение и напълно липсва в класическия си вид, а в други съществува като финален продукт.
Изложбата може да бъде видяна до 22 септември 2021 г. в галерия КО-ОП, София
EEP Berlin е изследователска фотографска платформа, създадена от Мая Христова през 2017, събираща творби от източноевропейски визуални артисти. Организацията е създала десетки изложби, които са били част от Berlin Gallery Weekend, Месец на Фотография, Berlin Photo Week, KOLGA Tbilisi Photo Week, Frappant e.V., Hamburg, POSTWEST Festival, Watch Photo Festival и Kunstverein Ost. Също така платформата създава журнала EEP Magazine, както и онлайн пространство, което включва в себе си интервюта, ревюта, портфолиа и статии, разглеждащи съвременна източно-европейска фотография.
КО-ОП е галерия и пространство за съвместна работа в София. От създаването си през 2018, галерията има организирани множество изложби и други инициативи, свързани със съвременното изкуство. Фокусът на галерията е да показва работата на млади автори от сферата на визуалните изкуства и по-специфично, фотография, илюстрация, графика и авторски книги и издания.
Снимки – галерия КО-ОПВ програмата на тазгодишната Киномания е включен филмът "И това е за тази Коледа" на режисьора Петър Вълчев, В него се разказва за възрастен мъж, който разбира, че ще посрещне Коледа сам. В навечерието на семейния празник той разбира, че с дъщеря си и нейното семейство няма да прекарат заедно. И решава да прекара деня на гроба на починалата..
В редакция "Хумор и сатира" обичаме да пътуваме и затова често пъти поглеждаме към далечни страни, та да знаем какво ни чака, ако вземем, та най-сетне хванем самолета нанякъде. Тази седмица погледнахме и към Япония, а какво видяхме можете да разберете в неделя веднага след новините в 18 часа, когато ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала..
Оказва се, че много от читателите на Христо Мухтанов са очаквали третата му книга да е също с поезия. Изборът да пише и издаде поетичните си фрагменти в "Полюсът на живота" обаче е печеливш. Прозите на Мухтанов остават поетични, защото, както казва Валентин Дишев, "онова, което наричаме желание да се срещнеш със себе си, да се опознаеш, да..
Какво превръща медийните сензации в неразрешени загадки? Кое в действителност наричаме "феномен" и нужни ли са непременно отговори на всички въпроси? Едва ли ще прозвучи като изненада за някого, че колкото по-загадъчни и необясними са някои случаи или явления, толкова по-силно те провокират любопитството и желанието ни да се доберем до истината. Коя..
В пространството на джаз клуба In The Mood художникът Орлин Атанасов откри самостоятелна изложба с необичайно заглавие "Странни мисли по никое време". Работите са в техниката на асамблажа и колажа. Творецът съчетава разнообразни материали, които открива на битака, или които морето "връща" на брега "вече обработени", за да създаде своите творби...
От 10 до 15 декември ще се проведе Софийския международен литературен фестивал в НДК. Дария Карапеткова , координатор на събитието, запознава..
В рубриката "Темите на деня" екипът ни имаше удоволствието да разговаря с Теодора Нишков, известна още като Принц Датски, и доц. д-р Александър Нишков,..
Нобеловият лауреат за литература Юн Фосе пише първата си пиеса "Някой ще дойде" през 1992 година. В края на 90-те пиесите на норвежкия писател започват да..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg