„Райок“ е реплика на композитора на безумното ждановско Постановление за операта „Великата дружба“ от Мурадели от 1948 г. Постановлението дава нов тласък на развихрилата се с небивала мощ борба срещу формализма в съветската музика. Формализмът е, естествено, буржоазно, вражеско явление, което цели да съсипе съветския човек. Титаничната борба срещу набедените формалисти – основни сред тях са Шостакович, Прокофиев, Мясковски, но и Хачатурян и др. – буквално съсипва кариерата, а и живота на най-ярките представители на музиката на века.
Шостакович пише своя „Райок“ в 1948 г., до 1968 го преработва, но така и не дочаква приживе изпълнение. Премиерата е в Кенеди център, Вашингтон на 12 януари 1989 г. под диригентството на Мстислав Ростропович. Това изпълнение ще прозвучи в предаването „Звукови хроники“ на 29 юли от 16.30 часа.
Включена е и още една сатирична творба на Шостакович – тя носи дългото заглавие „Предговор към пълното издание на творбите ми и кратък предговор към тоя предговор“. В нея композиторът се изживява като автофутуролог – написана е десетина години преди смъртта му.
А то значи ангелогласната певица Ася Пинчева от "Мерудия", "Космическите гласове на България" и "Оратница", мултиинструменталистът Георги Маринов - Хорхе – но основно диджериду и гайда, в "Оратница", "Тъпани и гайди" и "Дъ Груувин Пайпърс", и електронният гуру, диджей, продуцент и програматор Иван Шопов, прочут още като Балкански, Куух или Дръм Кид...
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..
А то значи ангелогласната певица Ася Пинчева от "Мерудия", "Космическите гласове на България" и "Оратница", мултиинструменталистът Георги Маринов - Хорхе..
В навечерието на Световния ден на Земята заедно с учени от Геологическия институт на БАН обсъждаме основните природни ресурси, върху които се гради..
Последното заглавие в репертоара на театър "Възраждане" е приказката "Бременските музиканти" по братя Грим. В тази адаптация на класическия текст..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg