„Обединението за нас българите е тотален и изгубен комплекс“, смята Камен Воденичаров. Коплекс, който всеки народ има. Нашият се казва „Съединението прави силата“. Мотото, което трябва да е веруюто ни, доказва най-големия недостатък на България.
Според Воденичаров днес, когато привидно живеем по-добре, ние сме в един постоянен стрес. Толкова сме забързани и объркани, че започваме да пропускаме важните неща, а именно – да бъде ръка за ръка в живота с тези, с които сме избрали да го споделим.
Така се казва и новата му песен, която изпълнява заедно с Невена Цонева. „Ръка за ръка“ говори за преминаването отвъд вечността тогава, когато човек вече не иска да пита защо, нито да знае какво и как, дори и кога.
Изкуството, вярата, любовта, взаимопомощта, честта, борбата с вятърните мелници, а и самите илюзии са светите неща, за които си заслужава битката ни между светлото и тъмното в нас и около нас да продължи. Преди това обаче трябва да изберем по кой път да поемем – по този, по който подхождаме с разбирателство към хората, или по този, по който неспирно воюваме с тях.И ако в личен план пътят на човек има два възможни изхода, то от политическа гледна точка страната ни и ние като част от нея разполагаме с три – Царство България, Народна Република България и Република България.
„Нека всеки да си избере един от тези паспорти и да отива на референдум, за да се реши веднъж завинаги“, сподели с чувство за хумор в ефира на „Какво се случва“ Камен Воденичаров – режсьор, актьор, продуцент и певец. Макар паспортите на България да са три, той е на мнение, че силите, които властват и у нас, са пет и поддържат най-популярната от всички човешки илюзии – килимчето да е наше и да направим така, че всички други хора навсякъде по света да живеят на него, както ние искаме. Затова и важният въпрос никога не е бил „Кой?“, а „Кои?“.
Още за петте централи, които дърпат килимчето, за стремежа да не избягаме, а да останем тук, за уроците на изкуството, които служат и като уроци в живота и за смисъла в това да бъдем „Ръка за ръка“ – Камен Воденичаров разказва в звуковия файл.
Иля Пепеланов е новият директор на Драматичния театър "Адриана Будевска" в Бургас. Актьорът пое ръководството на театъра в края на миналата година след спечелен конкурс в Министерството на културата, в конкуренцията на още четирима кандидати. Директорският пост беше освободен преждевременно през февруари 2024 година, когато почина..
Едно от най-новите заглавия в юбилейния 60-и сезон на Театър 199 "Валентин Стойчев" е спектакълът "Морето след теб" от Яна Борисова. Пиесата се поставя за първи път на сцена, а неин режисьор е Марий Росен. Според Марий Росен тази пиеса може да се прочете и като романтична комедия. Тя обединява най-различни пластове – постмодернизъм, съвременно..
Венецианското биенале за съвременно занаятчийско изкуство "Хомо Фабер" е инициатива на фондацията за творчество и занаятчийство "Микеланджело", базирана в Швейцария, която подпомага съвременните занаятчии по цял свят и насърчава едно по-хуманно, приобщаващо и устойчиво бъдеще. Вече трата година в престижния форум без аналог в света участват..
Тридесет и три години отбелязва специалност "Метал" в НХА с едноименна изложба в галерия "Академия". Това е завършващ етап на едноименен двугодишен проект, осъществен в рамките на Конкурса за финансиране на проекти за присъщата научна и художественотворческа дейност на Националната художествена академия. В рамките на проекта бяха проведени..
"Литература в движение. Чужбина през очите на една писателка антрополог." Така беше озаглавена срещата с румънската писателка Ралука Над на събитията, които организира Румънското министерство на културата на Софийския международен панаир на книгата през декември 2024. Родената в Клуж-Напока антроположка и писателка е една от най-интересните румънски..
В рубриката "Въпреки мрежата" гостува Антоанета Василева , член на екипа на асоциация "Родители" и координатор на Националния център за безопасен..
Венецианското биенале за съвременно занаятчийско изкуство "Хомо Фабер" е инициатива на фондацията за творчество и занаятчийство "Микеланджело", базирана..
В началото на декември в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел се състоя очакваната световна премиера на "Фани и Александър" – опера, създадена от шведския..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg