„Шърли Верет като Кармен – това е самото съвършенство!“, отбелязват в американския печат ден след триумфалния дебют в МЕТ през 1968. Кармен наистина остава едно от най-впечатляващите преобразявания на Шърли Верет в десетилетната ѝ бляскава кариера. Дръзка, горда, изпълнена със страст и решимост да преодолява всякакви препятствия… Тъкмо каквато е Шърли Верет и в живота!
Великолепно съчетание на изумителен талант с невероятен характер.
Критиците определят Верет като еталон за Вердиева певица. Това обаче никак не я главозамайва. Гради кариерата си с ум и търпение. Крачка по крачка се приближава до най-големите в съвременния оперен театър. Колкото до гласа, гласът на Шърли Верет наистина е необикновен! Могъщ, сякаш необятен, при това с характерния звънлив тембър и най-вече ярко индивидуализиран. Започва кариерата си в края на 50-те като мецосопрано. Липсата на проблеми във високия регистър ѝ гарантира успех и в сопрановия репертоар 10-ина години по-късно. Така в продължение на повече от две десетилетия Шърли Верет изкусно вае на сцената своите роли в двата вида репертоар. Обявяват я за феномен, супер звезда … „Думи, които не зная какво означават, но за които всички копнеят“, признава певицата. „Премиерата на „Троянците“ от Берлиоз в МЕТ бе важна спирка в кариерата ми. От този миг усетих уважение, с което никога преди това не са ме удостоявали. Струваше ми се, че сънувам…“, не крие радостта от успеха Шърли Верет в автобиографичната книга „Никога не съм била сама“.
На 31 май преди 90 години е родена знаменитата американска певица. Повод да си припомним на 19 юни от 20 часа някои от знаковите ѝ роли в опери на Верди, Бизе, Доницети, Белини.
Снимки: shirleyverrett.com, Wikimedia
1 юли Изпълнения на Алина Ибрахимова (цигулка) и Седрик Тибергиан (пиано). 3.00 часа – Хавергал Брайън (1876-1972), "Легенда". 3.08 часа – Еужен Изаи (1858-1931), Елегична поема за цигулка и пиано, оп. 12. 3.23 часа – Цезар Франк (1822-1890), Соната за цигулка в Ла мажор. 3.53 часа – Лили Буланже (1893-1918), Ноктюрно. 3.56 часа – Цезар Франк..
Днешното издание на "Неделния следобед" е посветено изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110 години от рождението на изтъкнатия български оперен режисьор Михаил Хаджимишев. И между двата повода има пряка и много тясна връзка, защото предпоследната постановка на Вагнеровия шедьовър..
Излезе една дългоочаквана книга – " Студии върху историята и настоящето на фестивала "Софийски музикални седмици" от Диана Данова-Дамянова. Това е първото по-мащабно и целенасочено изследване на Международния фестивал "Софийски музикални седмици". Под формата на четири студии се проследява неговата 55-годишна история от създаването му през..
"Имам неописуемо желание отново да напиша опера." Мечтата на Моцарт, изразена през 1777 г., най-накрая е изпълнена през есента на 1780 г., когато той получава поръчка от Мюнхен да напише голяма опера серия за предстоящия карнавален сезон. Превъзходството на Мюнхенския оркестър и темата, включваща конфликта между божествения закон и човешката страст,..
В класацията "Надпяване" всеки месец ще ви бъде представяна различна музика. Екипът на предаването се старае да бъде на вълните на новите фолклорни жанрове, но и да не забравя традиционното звучене на любимата ни народна музика. В ефира на програма "Христо Ботев" ще чуете да се съревновават не само прекрасни певци, но и виртуозни инструменталисти. Освен..
Днешното издание на "Неделния следобед" е посветено изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110..
Драматичният театър в Ловеч между две премиери в края на сезона – в "Артефир" разказва директорката на ДТ "Борис Луканов" Биляна Петрова . "Зимните..
Казанлък е град, който освен наследството на траките и аромата на роза дамасцена може да предложи на своите гости едно пътуване в чудния свят на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg