„Фоторепортерите винаги сме в готовност да снимаме, с годините се научих да следя както поведението на протестиращите, така и на полицията, когато отразяваме конфликти – казва Николай Дойчинов, фоторепортер на „Франс прес“ – Качествената фотожурналистика е преди всичко качествена журналистика в снимки. При нас обаче винаги има личен контакт, ние сме лице в лице с героите на нашите снимки. Позицията си я изразяваме несъзнателно – няма как да игнорираме познанията си, навиците си, професионалната си етика, която е базова в нашата професия. Всеки път, когато съм снимал нещо аз съм го почувствал – емоциите минават през мен и после се усещат в снимките.
Но няма снимка на всяка цена!“
„Моето фото есе в 12 кадъра показват протестите, които се случиха в София миналата година – казва Георги Кожухаров, фоторепортер на „Икономедиа“, който спечели тазгодишната награда на „БГ Прес фото“ – Винаги изразяването на мнение завършва добре, не в идеалния вариант, но самото изразяване на мнение, особено в многолюден протест, има смисъл. Не бих определил моята работа като работа – моето снимане не го възприемам така, нещата, на които отдавам по-голямо внимание не са работа. Според мен има огромен интерес към визуалното представяне на истории и една серия от снимки се цени много, ако те наистина имат стойност.“
"Да летиш с плавници" на режисьорката Мария Аверина неотдавна беше избран за най-добър български документален филма на фестивала Master of Art в София. Лентата е създадена по идея на журналистката Мариана Светославова, която става и сценарист - тя научава за Мишев от Фейсбук и е силно впечатлена от забележителната му световна кариера. В "Трамвай..
Как чрез средствата на кинематографията могат да бъдат отразени социално значимите теми, дълбоко свързани с реалността, в която живеем? Филмите в международната селекция на 29-ия София филм фест дават отговор на този въпрос. Историите на три от заглавията в програмата на фестивала отвеждат зрителите в Беларус, Албания и Сърбия, където теми са..
Театрално сдружение Enso и I Am Studio представят спектакъла "Канкун" по едноименното произведение на известния каталонски драматург Жорди Галсеран. Постановката е режисирана от Антон Угринов. Сценографията е на Илияна Кънчева, а музиката е създадена от Калин Николов. В ролите се превъплъщават Александра Димитрова, Камелия Хатиб, Веселин Петров..
Названията на две настоящи изложби препращат към времена, места и неща, които ще видим или няма да видим. А галериите, в които са представени, препращат назад в миналото - във времето, когато бизнесът в България започна да обръща по-сериозно внимание на съвременното изкуство. Изложбата "Време усукано около място, усукано около време" на Калина..
"И аз слязох" е роман за безстрашни читатели – за всеки, носещ кръста на своята съдба и питащ се откъде идват доброто и злото. В "Артефир" авторът Владимир Зарев представя основните мотиви в книгата, която от 1 април може да бъде намерена в книжарниците. В романа "И аз слязох" Зарев прави дързък опит да обясни нашето съществуване през..
На кого от политическите играчи за какво може да се вярва в преговорите между Русия и Украйна с посредничеството на САЩ – коментира в "Мрежата"..
Историята в романа "Дървеният костюм" на пръв поглед е сюрреалистична, абсурдна, но въображаемото и реалното се допълват от черен хумор, който постоянно..
Как един журналист бе добавен в поверителна група на администрацията на президента Доналд Тръмп в приложението "Сигнал". Кой е Джефри Голдбърг,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg