Гост в „Свободни съчинения“ е младата режисьорка Максима Боева, която пожъна редица отличия през последните години с първите си спектакли „Нирвана“ от Константин Илиев и независимият спектакъл „Косвени щети“ по романа на Светлана Алексиевич.
Тя завършва специалност „Режисура за драматичен театър“ при проф. Пламен Марков в НАФИЗ през 2017 година, а след това и „Мениджмънт в сценичните изкуства“ при проф. Лидия Върбанова. Занимава се със създаване на театрални постановки в структурата на държавните театри, но експериментира свободно и на независимата сцена.
В момента работи върху най-новия си спектакъл „Експериментът“ от в Младежки театър „Николай Бинев“. Пиесата се базира на книгата „Ефектът Луцифер“ на д-р Филип Зимбардо – американският социален психолог, който провежда световноизвестния Станфордски затворнически експеримент, както и на документални материали от самия експеримент.
Откъде е театралната магия, която тече във вените на Максима Боева? Кои са първите и учители в изкуството? Къде успява да намери съмишленици и защо конкуренцията ражда най- големите театрални приятелства? Тези и още свободни съчинения можете да чуете в звуковия файл.
През 1971 г. д-р Филип Зимбардо превръща подземията на Станфордския университет в затвор, в който 24-ма студенти доброволци поемат ролите на „надзиратели“ и „затворници“.
Станфордският затворнически експеримент е пример за изключителната скорост, с която човек може да обърне гръб на човешкото у себе си, ако е поставен в подходящите социални и властови отношения. За броени дни експериментът се превръща от обикновен психологически експеримент в социален кошмар, в който участниците „забравят“, че не са истински „надзиратели“ и „затворници“, а обикновени младежки.
Снимки: Гергана Дамянова / МТ „Николай Бинев“, Мартина Ктъстева
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В редакция "Хумор и сатира" знаем, че всичко е измама, но това не е причина да не търсим постоянно истинското. Какво сме открили тази седмица можете да разберете в неделя, веднага след новините в 18 часа , когато ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос", изпети от Татяна Лолова, Васил..
Галерия "Стубел " представя избрани творби на Спартак Дерменджиев. Всъщност подбраната колекция, изградена като своеобразно работно ателие на артиста,..
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg