Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Никой не знае защо“ – прераждането на 5 пиеси от началото на 90-те

| обновено на 21.05.21 в 08:14
Снимка: @BlackFlamingoPublishing

След години отдалечаване от литературната сцена излезе сборникът с пиеси на поета, есеист и литературен експериментатор Златомир Златанов „Никой не знае защо“. Петте текста в книгата са писани между 1992 и 1995 г. и някои от тях са поставяни от Радиотеатъра на БНР.

Златомир ЗлатановОсновен виновник за отпечатването им е Станимир Панайотов, който с цената на много труд издирва изгубени ръкописи, транскрибира пиеси от фонда на Радиото и дори превежда от английски обратно на български един от драматургичните текстове. Книгата беше представена пред публика този вторник.

„Златомир Златанов е един невидимо-видим автор в българската литература“ каза за него Станимир Панайотов. „В желанието си да бъде един изолиран пророк той създава определен начин на мислене за социалната трансгресия, с движение по ръба на трансагресивното... Да бъдеш сложен автор наистина не е лесно. Това е предизвикателство. Публиката не трябва да бъде жалена, тя трябва да бъде предизвиквана и тия пиеси правят нещо подобно.“

За драматургията на Златомир Златанов на представянето на книгата говорят и Александър Мануилов, режисьорът Младен Алексиев и поетът Владимир Сабоурин.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Страст под брястовете" и фанатизмът да притежаваш

Драматичният театър в Търговище гостува на софийската публика с най-новия си спектакъл "Страст под брястовете" от Юджийн О’Нийл. Постановката по пиесата на големия американски драматург, позната на българската публика и под заглавието "Любов под брястовете", е на Денислав Янев. Според неговия режисьорски прочит "Страст под брястовете" не е просто..

публикувано на 02.10.24 в 13:05
Бистра Льошевалие, Ретроспектива, НГ „Квадрат 500“ – „След“, 2024

За мисията и политиката на Националната галерия

"Музей в ефира" се завърна в програма "Христо Ботев" на 23 септември с предаване, посветено на важните събития в художествения ни живот през изминалите летни месеци. А някои от тези събития бяха свързани с Националната галерия. Това някак се подразбира – или би трябвало да се подразбира, когато става дума за такава институция. Тя е музей с постоянна..

публикувано на 02.10.24 в 08:45

Носталгия по бунта

"С криле обърнати към Рая" е дебютната изложба на Георги П. Павлов, която може да се види в пространството на галерия "+359". Тя полемизира факта, че революционният, утопичният и бунтарският заряд на младежките субкултури от миналия век е загубен. "Тези субкултури все пак са успявали да влияят на обществото и да променят някакви неща, а днес..

публикувано на 01.10.24 в 17:10

"Портрети отвисоко" на Руфина Ву и Щефан Канъм

Фотографии и архитектурни планове на незаконни постройки по покривите на високите сгради в Хонконг показват в  проекта "Портрети отвисоко" Руфина Ву и Щефан Канъм. Експозицията е в столичната галерия "Синтезис".  Архитектурните планове са начертани от Руфина Ву, която е архитект, родена е в Хонконг и често превръща в изкуство собствените си наблюдения..

публикувано на 01.10.24 в 16:46

Боян Тончев и неговият "Безкраен свършек на света"

Боян Тончев е журналист, писател и сценарист. Той е възпитаник на Софийския университет, където е завършил философия. Работил е като сценарист в телевизионното предаване "Господари на ефира", бил е и редактор в "Дневник". В момента работи за "Свободна Европа". Автор е на сборниците с разкази "Безкраен свършек на света", "Животът като следобедна дрямка"..

публикувано на 01.10.24 в 16:06