Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Защо не намираме българска сол в родните магазини

Снимка: Pixabay

Какъв е произходът на солта в българските магазини? Защо солта с български произход се среща рядко в тях?

Темата коментира Ивана Мурджева в “Нашият ден“:

“Стори ми се, че попаднах на източник на образование. Много често сме изправени пред задължението да осигуряваме домашното продоволствие. Осигурявайки продоволствието за дома, можем да се натъкнем на интересни факти и обстоятелства, които да подобрят нашето образование и знание за цели отрасли на нашия икономически и социален живот.


Не знам дали сте се замисляли как се купува сол? Може би от наличието на повече свободно време по празниците и възможност да прочета повече етикети, моята изненада беше, че в големите търговски вериги не може да бъде намерена българска сол.

Едва ли солта е продуктът, който е в първите 10 най-важни продукта за едно домакинство. Но така или иначе неизбежно се стига дотам да бъде закупен пакет. Признавам си, че до момента купувам сол, без да чета етикетите, защото не подозирам, че може да има изненади.

Каква беше моята изненада – че в големите търговски вериги не може да бъде намерена българска сол. Намира се сол с всякакъв произход – турски, кипърски, гръцки, румънски.

Оказа се, че в България има само едно търговско дружество, което добива сол. Освен това мястото, където се добива българската сол, е природен резерват, който може да ви изненада с невероятно интересни неща.

Оказва се, че добивът на българския сол задоволява около 30% от нуждите на българския пазар. Той не е свързан само с трапезната сол, която познаваме, а и с различни други видове сол и продукти от сол, които се използват в промишлеността и за различни други цели.“

Разговора можете да чуете от звуковия файл.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Мозъчни донори

В редакция "Хумор и сатира" акъл имаме много и щедро го раздаваме, не ни се свиди. Огледаме се, видим област, където явно се нуждаят от акъл и веднага ставаме мозъчни донори, така да се каже.  За съжаление често пъти акълът ни се отхвърля, не влиза в работа, което си личи навсякъде у нас. Това обаче не ни разколебава, продължаваме да раздаваме в..

публикувано на 25.11.24 в 15:15
Мина Киркова и Михаил Мишев

Между страха и истината – или къде е Дявола?

Как достъпът до точна и проверена информация влияе на социалното приобщаване и благосъстояние? Може ли да бъде причина за маргинализация и как фалшивите, подвеждащи и изфабрикувани новини се разпространяват по различен начини в различните общности?  В "Работилница за журналисти" на АЕЖ - България беше представено ново проучване на..

публикувано на 25.11.24 в 14:06
Илияна Типова

Антон Митов представя: Илияна Типова, журналист от Радио Кърджали

В Деня на патентоване на първата електрическа самобръсначка и първото изкуствено кръвопреливане в света, гост в студиото е Илиана Типова – отличник на випуска на 10-ия майсторски клас по радиожурналистика на БНР. Тя е автор и водещ на предаването за туризъм и хоби на Радио Кърджали "Накъде в неделя". За връзката между Граф Дракула, Хелоуин, гробищата..

публикувано на 25.11.24 в 13:27
Детелина Стаменова, психолог

Въздух, стрес, храна – епигенетичните фактори, предавани през поколенията

Епигенетиката изучава изменения в гените, които не се дължат на промени в ДНК последователността. Тези промени могат да бъдат предизвикани от външни фактори – въздух, стрес, хранене, и в някои случаи се предават на следващите поколения. За епигенетичните фактори и тяхното овладяване в изпълненото със стрес ежедневие в "Terra Култура" говори..

публикувано на 25.11.24 в 13:12
Саша Безуханова

Саша Безуханова: Икономиката на бъдещето ще бъде зелена, освен дигитална

От 2 декември всеки понеделник между 8:30 ч. и 9 ч. в ефира на "Нашият ден" ще гостуват български иноватори със зелена бизнес ориентация. Поводът е първото национално проучване на Move.bg "Зелени решения от България 2024" . За "зелените решения" в бизнеса и данните от проучването в предаването разговаряме със Саша Безуханова –..

публикувано на 25.11.24 в 11:44