„Първата ми среща с Варненския театър беше още в детските ми години, когато гледах няколко спектакъла на Детската театрална студия към театъра, с ръководители Райко и Данаил Райкови. През 1992-ра година попаднах в школата към Драматичен театър – Варна, която беше създадена от тогавашния директор Коста Бандутов, две години бях в тази школа и поех към НАТФИЗ.
След завършване на Академията нямаше свободно място във Варненския театър и 3 години бях част от трупата на Русенския театър. Но аз винаги съм искала да се върна във Варна и когато това стана, беше едно от най-щастливите ми преживявания – самото ми присъединяване обратно към тази трупа, с която съм израснала.
Актьорската професия изисква отдаденост, изисква къртовски труд, изисква лишения понякога, но се отблагодарява с пълните салони, с аплодисментите, с това, че виждаш очите на публиката – или си ги разсмял, или си ги разплакал, въобще си накарал зрителя или част от зрителите в салона да се вълнуват и да съпреживяват заедно с нашите герои на сцената. И това е достатъчна отплата“, разказа в рубриката „100 години Варненски театър“ актрисата Даниела Викторова.
2021 година е юбилейна за Драматичния театър „Стоян Бъчваров“ – на 12 март трупата ще отбележи 100 години от създаването на първия професионален театър във Варна. Рубриката „100 години Варненски театър“ представя актьорите, които творят днешната биография на театъра столетник.
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg