Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Традиционен или дигитален PR – прилики, разлики, преимущества

Снимка: etienyanev.com

През последното десетилетие областта на връзките с обществеността претърпя сериозна еволюция, най-вече благодарение на ролята на социалните медии в общуването. Необятният информационен поток и връхлитащите интернет сензации, направиха брандовете много по-бдителни към мнението на своите потребители. 24-часовата свързаност се превърна едновременно в удобство и предизвикателство. Тези промени изкараха PR специалиста извън познатия сценарий и дадоха началото на една нова посока на развитие – дигитален PR.

Къде сме ние в дигиталното образование спрямо останалите европейски страни? Какви са най-важните точки, които трябва да се вземат предвид по пътя от традиционен към дигитален PR? Кой е комуникационният канал, от който информацията успява да достигне до динамичните хора?

Дигиталният PR е логичното и навременно продължение на традиционния PR. То е съпроводено и от много промени в медийния бранш. 

Днес (19 февруари) от 19 часа се провежда онлайн събитието "Дигитален PR и социални медии". Кирил Чобанов разговаря с PR и маркетинг специалиста и лектор на семинара Етиен Янев за приликите, разликите и преимуществата между традиционния и дигиталния PR.

"PR, или връзките с обществеността, много се промениха през последните години. В най-общия смисъл те продължават да търсят това, за което са създадени – да създават публичност за брандовете, да създават доверие и взаимоотношения с крайната аудитория. До преди десетина години PR специалистите по-скоро се фокусираха основно върху традиционните медии, докато работата на PR в момента е в дигиталното пространство. 

Това, в общи линии, е една нова професия, която изисква и някои допълнителни умения от дигиталния PR: да знае как да анализира интернет аудиторията си и да достига до нея, да създава ефективни виртуални контакти с журналисти и инфлуенсъри, да управлява умело своята дигитална следа и тази на компанията и т.н."

Чуйте повече в звуковия файл.

Етиен Янев е PR и маркетинг специалист. Стартирал е кариерата си в PR агенция, а към момента е част от глобалния комуникационен екип на международна технологична компания. Избран в глобалната талантска програма, където работи по проекти за игровизация и управление на потребителската пътека. Завършил е бакалавър по "връзки с обществеността" към Софийски университет "Св. Климент Охридски" и магистър по дигитален маркетинг и социални медии към Sheffield University. С допълнителна специализация в Cambridge University, HEC Paris и Franklin Covey. Преподава дигитален маркетинг на студенти в Руската президентска академия в Москва, както и на най-големия студентски кампус в света – RANEPA International.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Серги Кузян: Нашата задача е да помагаме на въоръжените сили на Украйна

В контекста на войната на Русия в Украйна Олесия Хориаринова, съосновател на Украинския център за сигурност и сътрудничество, и Серги Кузян, негов председате, споделят в "Мрежата" украинския опит за начините на ненасилствена мобилизация, подготовката на цивилните граждани за евентуална агресия от страна на чужда държава, а също и как всеки гражданин..

публикувано на 30.09.24 в 12:27
Проф. Адил Наджам

Проф. Адил Наджам: Живеем в свят, който се определя от разделението на хората

За разделението на хората и силата на преговорите или как обществените медии дават пространство на обществото да говори със себе си – разговор в "Нашият ден" с проф. Адил Наджам , глобален президент на WWF International, почетен декан и преподавател по международни отношения в Бостънския университет, САЩ. Проф. Наджам гостува в България по..

публикувано на 30.09.24 в 10:18

Между два свята: Ролята на жестовия преводач в ежедневието

Ден след Международни яден на глухите хора ви срещаве със Силвия Маринова, жестов преводач с повече от 35 години опит.  Тя не разглежда своята професия просто като работа – за нея тя е лична мисия, започнала още в детството ѝ. Описвайки своя житейски път, Силвия споделя: "Жестов преводач съм с повече от 35 години стаж. Първото ми образование е..

обновено на 30.09.24 в 10:07
София Якоч

Антон Митов представя: София Якоч – с любов към България

София Якоч е унгарка, но говори прекрасен български език, защото е израснала в България. Бащата на София – Даниел Якоч, професор по славянски езици, е преподавал унгарски език у нас, за да може да научи български. Автор е на учебник по унгарски за напреднали. София е работила като преводач в полицията и в туризма. Сега работи в логистична фирма. И..

публикувано на 30.09.24 в 09:51

Само "Уау!" ли е дигиталният свят

Станаха ясни първите трима, които печелят в конкурса за кратко видео на тема "Медийната грамотност е...",  организиран за втора година от Фондацията "Коалиция за медийна грамотност". "Въпреки мрежата" разговаря с двама от тях – Весел Стоянов, ученик от частната гимназия "Райко Цончев“, Добрич, и със студента Владимир Атанасов, който следва..

публикувано на 30.09.24 в 09:25