През последното десетилетие областта на връзките с обществеността претърпя сериозна еволюция, най-вече благодарение на ролята на социалните медии в общуването. Необятният информационен поток и връхлитащите интернет сензации, направиха брандовете много по-бдителни към мнението на своите потребители. 24-часовата свързаност се превърна едновременно в удобство и предизвикателство. Тези промени изкараха PR специалиста извън познатия сценарий и дадоха началото на една нова посока на развитие – дигитален PR.
Къде сме ние в дигиталното образование спрямо останалите европейски страни? Какви са най-важните точки, които трябва да се вземат предвид по пътя от традиционен към дигитален PR? Кой е комуникационният канал, от който информацията успява да достигне до динамичните хора?
Дигиталният PR е логичното и навременно продължение на традиционния PR. То е съпроводено и от много промени в медийния бранш.
Днес (19 февруари) от 19 часа се провежда онлайн събитието "Дигитален PR и социални медии". Кирил Чобанов разговаря с PR и маркетинг специалиста и лектор на семинара Етиен Янев за приликите, разликите и преимуществата между традиционния и дигиталния PR.
"PR, или връзките с обществеността, много се промениха през последните години. В най-общия смисъл те продължават да търсят това, за което са създадени – да създават публичност за брандовете, да създават доверие и взаимоотношения с крайната аудитория. До преди десетина години PR специалистите по-скоро се фокусираха основно върху традиционните медии, докато работата на PR в момента е в дигиталното пространство.
Това, в общи линии, е една нова професия, която изисква и някои допълнителни умения от дигиталния PR: да знае как да анализира интернет аудиторията си и да достига до нея, да създава ефективни виртуални контакти с журналисти и инфлуенсъри, да управлява умело своята дигитална следа и тази на компанията и т.н."
Чуйте повече в звуковия файл.
Етиен Янев е PR и маркетинг специалист. Стартирал е кариерата си в PR агенция, а към момента е част от глобалния комуникационен екип на международна технологична компания. Избран в глобалната талантска програма, където работи по проекти за игровизация и управление на потребителската пътека. Завършил е бакалавър по "връзки с обществеността" към Софийски университет "Св. Климент Охридски" и магистър по дигитален маркетинг и социални медии към Sheffield University. С допълнителна специализация в Cambridge University, HEC Paris и Franklin Covey. Преподава дигитален маркетинг на студенти в Руската президентска академия в Москва, както и на най-големия студентски кампус в света – RANEPA International.
В контекста на войната на Русия в Украйна Олесия Хориаринова, съосновател на Украинския център за сигурност и сътрудничество, и Серги Кузян, негов председате, споделят в "Мрежата" украинския опит за начините на ненасилствена мобилизация, подготовката на цивилните граждани за евентуална агресия от страна на чужда държава, а също и как всеки гражданин..
За разделението на хората и силата на преговорите или как обществените медии дават пространство на обществото да говори със себе си – разговор в "Нашият ден" с проф. Адил Наджам , глобален президент на WWF International, почетен декан и преподавател по международни отношения в Бостънския университет, САЩ. Проф. Наджам гостува в България по..
Ден след Международни яден на глухите хора ви срещаве със Силвия Маринова, жестов преводач с повече от 35 години опит. Тя не разглежда своята професия просто като работа – за нея тя е лична мисия, започнала още в детството ѝ. Описвайки своя житейски път, Силвия споделя: "Жестов преводач съм с повече от 35 години стаж. Първото ми образование е..
София Якоч е унгарка, но говори прекрасен български език, защото е израснала в България. Бащата на София – Даниел Якоч, професор по славянски езици, е преподавал унгарски език у нас, за да може да научи български. Автор е на учебник по унгарски за напреднали. София е работила като преводач в полицията и в туризма. Сега работи в логистична фирма. И..
Станаха ясни първите трима, които печелят в конкурса за кратко видео на тема "Медийната грамотност е...", организиран за втора година от Фондацията "Коалиция за медийна грамотност". "Въпреки мрежата" разговаря с двама от тях – Весел Стоянов, ученик от частната гимназия "Райко Цончев“, Добрич, и със студента Владимир Атанасов, който следва..
Едва ли са много хората, които ще кажат, че не се вълнуват как ще се представят и какво впечатление ще създадат за себе си при първа среща. Още по-малко..
София събира международни артисти от независимата сцена за иновативно изкуство "180 градуса". Със своето 11-о поредно издание фестивалът ще предложи..
Станаха ясни първите трима, които печелят в конкурса за кратко видео на тема "Медийната грамотност е...", организиран за втора година от Фондацията..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg