Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Пандемията – „Какво следва?“

Откриване на изложбата „Какво следва?“.
Снимка: Фотокорпус

Новата нормалност“, както започна да се нарича този исторически момент, оформя своите нови модели на поведение и взаимоотношение. Социалната изолация и затвореният достъп към общественият живот отключиха безпрецедентна съпричастност и солидарност сред хората” – пише в кураторския си текст към изложбата „Какво следва?“ Галина Димитрова-Димова.

Изложбата е открита в галерия „CredoBonum“ до 14 февруари. Включва произведения на 10 художници и авторски колективи. И пак по думите на куратора – тя е „пъстър калейдоскоп, разказ с отворен край, споделени мисли и преживявания относно това какво ни се случи и какво предстои“...

За изложбата „Какво следва?“ и за участието му в нея е разговорът с Лъчезар Бояджиев.



Лъчезар Бояджиев. „София иска радости (езеро, виенско колело, екскурзия на Витоша)“, 2020.
Лъчезар Бояджиев. „София иска радости (езеро, виенско колело, екскурзия на Витоша)“, 2020
Оригинал: рисунка, молив върху хартия Fabriano ‘Academia’ 200 g; 107 х 207 см (в рамка)
В изложбата: дигитален печат върху хартия Paul Calle Fine Art; 90 х 174 см
Цикъл: „Утопични решения за дистопични градове“, 2007 – в развитие

Във времето на пандемия от Ковид-19 се изолирам в моя дом-ателие. Ужасно ми липсват и радостите в живота, и природата. Липсва ми да съм „сред“ и „със“ природата в моето село по средата на Балкана. Липсват ми забавленията и радостите с приятели – в планината, или на плажа (веднъж това да отмине, ще върнем нудизма на Черноморския бряг!). Всъщност, изолацията не ми пречи чак толкова. То е като да си сам в ателието за 3-6 месеца при творчески престой нейде. Такива ситуации винаги са били продуктивни за мене. Но ненавиждам страха, който дойде с вируса, с пандемията и с неизвестното, което се таи там нейде по света.

Влязох в режим на „дистанцирана телесност“. Но все едно ми липсва природата и искам повече радости...:) А това пък искам за София – да се влее в природата, „изпълзявайки“ на връх Витоша. Искам град и планина да се слеят в някакъв магичен килим – зелено-градски организъм, а не асфалтно-бетонна джунгла. А на връх планината искам да има Виенско колело. Въздушните течения са силни там горе. Колело не само, че ще се задвижва от вятъра по най-екологичен начин, но ще произвежда и чиста енергия! И още – искам да има красиво, изумително, чисто езеро до града, „във“ града, навсякъде около града...

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Бистра Льошевалие, Ретроспектива, НГ „Квадрат 500“ – „След“, 2024

За мисията и политиката на Националната галерия

"Музей в ефира" се завърна в програма "Христо Ботев" на 23 септември с предаване, посветено на важните събития в художествения ни живот през изминалите летни месеци. А някои от тези събития бяха свързани с Националната галерия. Това някак се подразбира – или би трябвало да се подразбира, когато става дума за такава институция. Тя е музей с постоянна..

публикувано на 02.10.24 в 08:45

Носталгия по бунта

"С криле обърнати към Рая" е дебютната изложба на Георги П. Павлов, която може да се види в пространството на галерия "+359". Тя полемизира факта, че революционният, утопичният и бунтарският заряд на младежките субкултури от миналия век е загубен. "Тези субкултури все пак са успявали да влияят на обществото и да променят някакви неща, а днес..

публикувано на 01.10.24 в 17:10

"Портрети отвисоко" на Руфина Ву и Щефан Канъм

Фотографии и архитектурни планове на незаконни постройки по покривите на високите сгради в Хонконг показват в  проекта "Портрети отвисоко" Руфина Ву и Щефан Канъм. Експозицията е в столичната галерия "Синтезис".  Архитектурните планове са начертани от Руфина Ву, която е архитект, родена е в Хонконг и често превръща в изкуство собствените си наблюдения..

публикувано на 01.10.24 в 16:46

Боян Тончев и неговият "Безкраен свършек на света"

Боян Тончев е журналист, писател и сценарист. Той е възпитаник на Софийския университет, където е завършил философия. Работил е като сценарист в телевизионното предаване "Господари на ефира", бил е и редактор в "Дневник". В момента работи за "Свободна Европа". Автор е на сборниците с разкази "Безкраен свършек на света", "Животът като следобедна дрямка"..

публикувано на 01.10.24 в 16:06

Пътят на сърцето във филма "Сватба" по Николай Хайтов

Постановъчен костюмен филм, който не сме гледали от години в българското кино – така критиците определиха филма "Сватба" на Магдалена Ралчева. Той получи наградата на гилдия "Критика" към СБФД на 42-рата "Златна роза" заради достоверността си и изисканата си стилистика. Филмът е екранизация на едноименната творба на Николай Хайтов от сборника му..

публикувано на 01.10.24 в 12:57