След дебютния си филм „Знам какво направи“ Станислава Айви отново влиза в ролята на режисьор, за да разкаже историята на резследващ журналист, който попада в капана на конспиративните теории, докато търси истината за случващото се в и със света.
„Ехо“ е отражение на пандемията, която завладя здравето и съзнанието на хората през изминалата вече 2020 година. Изолацията и виртуалната коминукация, до кято тя доведе, карат и главния герой в късометражния филм да постави под съмнение психиката и разума си.
Сценария за филма, който е в постпродукция, Станислава пише заедно с оператора Томислав Михайлов-Чочо. През май той ѝ предлага идеята и не след дълго, с помощта на Национален фонд „Култура“ и Фондация „Фридрих Науман“, започват снимки в същата тази пандемична обстановка. Работят заедно с актьорите Иван Бърнев, който е в ролята на вманиачилия се в конспирациите журналист, Христо Петков, Атанас Атанасов, Яна Кузова и Нели Монеджикова.
„Ехо“ има две основни послания, свързани с менталното здраве и свободата на словото. Целта на филма обаче е една – да достигнат посланията до колкото се може повече зрителите. Неслучайно късометражната игрална история ще бъде със свободен достъп, когато излезе. Кога ще се случи, това е въпрос на време, точното време. Напълно е възможно това да е именно някой януарски ден.
За „Ехо“-то на пандемията и смисъла да споделяш и говориш за проблемите си киножурналистката и режисьор Станислава Айви разказва в звуковия файл.
В рубриката "Архивите са живи", обръщаме поглед към един от най-ярките символи на българската литература – Пейо Яворов. На днешния ден по нов стил, преди 147 години, се ражда Пейо Тотев Крачолов, оставил своята незаличима следа в българската културна история под псевдонима Пейо Яворов. Поезията на Яворов е уникална и неповторима, с дълбока..
"Женските лица на историята" е сборник в чест на проф. Красимира Даскалова – виден български учен, едно от емблематичните лица на Философския факултет на СУ "Св. Кл. Охридски". Близо 30 години проф. Даскалова работи и съдейства за академичното институциализиране у нас на две изследователски полета – интердисциплинарни и свързани/пресичащи се по между..
Иля Пепеланов е новият директор на Драматичния театър "Адриана Будевска" в Бургас. Актьорът пое ръководството на театъра в края на миналата година след спечелен конкурс в Министерството на културата, в конкуренцията на още четирима кандидати. Директорският пост беше освободен преждевременно през февруари 2024 година, когато почина..
Едно от най-новите заглавия в юбилейния 60-и сезон на Театър 199 "Валентин Стойчев" е спектакълът "Морето след теб" от Яна Борисова. Пиесата се поставя за първи път на сцена, а неин режисьор е Марий Росен. Според Марий Росен тази пиеса може да се прочете и като романтична комедия. Тя обединява най-различни пластове – постмодернизъм, съвременно..
Лъчезар Лисицов , журналсит от "Клуб Z", коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" какво е да си парламентарен репортер днес. "Повечето..
В рубриката "Въпреки мрежата" гостува Антоанета Василева , член на екипа на асоциация "Родители" и координатор на Националния център за безопасен..
В началото на декември в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел се състоя очакваната световна премиера на "Фани и Александър" – опера, създадена от шведския..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg