Субективна ли е реалността и относителен ли е моралът? В хладнокръвната жестокост на младите ли се ражда истината и кое подклажда надеждата за утрешния по-добър ден?
Животът в една държава, която много прилича на нашата, но съществува в нов ред и очертания, изпитва „правилния възглед“ на хората за света и поставя под въпрос съществуването на абсолютната стойност, буди питания от този вид, които започват да се прокрадват в създанието на читателите. Тези, които са спрели поглед върху черната книга с белия надпис „Резиденцията“.
Новият роман на Георги Тенев изследва бъдещето и значението на истината в него. Това бъдеще, което в известна степен е и съвремие. „Резиденцията“ му се простира в страна, разделена между Планинската република и Свободната зона, в която има Министерство на последствията, Дом на истината и един Рилски урок. Там, някъде в средата на 21 век, авторът се опитва да разгадае мистерията около човешката трансформация – параболата, в която от революционера с перчем, който обича и може да бъде обичан, човек се превръща в репресиращ диктатор, потънал в самота.
„Това е толкова очевидно и се случва толкова постоянно, включително пред нашите очи, и същевременно не знаем каква е тази магия, какъв е този демон. Дали това е порастването, дали това е неизбежното стареене, включително и на политиката? Не знам, но за мен това е интересно. По-скоро мен ме е страх дали всеки един от нас, в своя частен живот, личен живот, семеен живот, романтичен живот, не минава през такава парабола. Може би минава и това е доста страшно“, сподели в „Артефир“ писателят.
Темата на историята в „Резиденцията“ не е толкова политиката в една държава, колкото екологията в нея, защото хората започват да виждат провала на една система именно чрез екологичните катастрофи, до които тя води, смята Георги Тенев.
В звуковия файл той разказва и защо гледа на изкуството като на „мигове на риск в една контролирана среда“, която води до реакция и съхранява паметта ни за непосредствено важните неща.
Елена Веселинова е втори курс студентка по медицина в СУ "Климент Охридски". Стипендиант е на програма "Готови за успех" и е одобрена за научен обмен в Тунис, където ще прекара един месец в отделение по Имунология. За разликите между поколенията, франкофонията и социалните текстове на френския певец Струмая. Размисли за феминизма и отношението..
Лесно ли е да създадеш усещане за женственост, красота и вълшебство, преплетени с характера на българската природа споделят студентките по стенопис Габриела Петрова , Калина Иванова и Виктория Бакърджиева от Националната художествена академия? Основна задача пред студентите бе разработване и представяне на проекти за стенопис на част от фасадата..
В епизод 546 "Трамвай по желание" поставя във фокус късометражната кинолента "Вариации за цигулка: 100 долара", представена в студиото от своя продуцент и режисьор Момчил Карамитев. 16-минутният филм заслужи световно признание с включването му сред стотици участници в късата листа на една от съпътстващите програми на фестивала в Кан. Как..
Преди 123 години в Казанлък от Петър Топузов и Иван Енчев-Видю е поставено началото на колекцията, която е в основата на първата по рода си институция у нас. До днес във фондовете на галерията се пазят 5000 произведения. "Събирателството и историзирането на творбите са неотменно свързани с жеста на избора. Изборът, който науката описва като..
"Откакто те няма" е новата книга на Албена Тодорова. Художник е Мила Янева-Табакова. Текст и илюстрации се допълват и създават единство и завършеност на творбата. Тя е част от библиотеката "Нов ред" с илюстровани книги за възрастни читатели. Особеното в нея е наличието на повече тишина между думите и изреченията. Тук отсъствието е главен герой...
"Това, което съм научила от децата като урок е, че те не преживяват за миналото, не кроят някакви страхотни и специални планове за бъдещето – те се радват..
"Откакто те няма" е новата книга на Албена Тодорова. Художник е Мила Янева-Табакова. Текст и илюстрации се допълват и създават единство и завършеност на..
Преди 123 години в Казанлък от Петър Топузов и Иван Енчев-Видю е поставено началото на колекцията, която е в основата на първата по рода си институция у..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg