„Уличните сцени на живота са не нещо статично, а нещо много динамично и човек винаги трябва да бъде отворен към света“ – този урок от стрийт фотографията предаде в ефира на „Време и половина“ фотографът Свилен Начев. Той за втори път е финалист на фестивала в Маями – най-престижният в жанра на уличната фотографията.
Според Свилен Начев това е фотография на ежедневния живот, която може да се случи навсякъде. Тя показва духа на времето, колкото и субективни всъщност да са спомените, запечатани в нечий кадър.
Фотографът, който е един от лекторите в BECA/Before Creating Academy и член на колектива BULB за фотография от Балканите, оценява много общуването с колегите. До комуникацията с тях и обмяната на опит най-често води именно участието във фестивали като този в Маями. Начев смята, че макар фотографите да са съмишленици в крайния резултат, те достигат до него по различен начин. А винаги е интересно да погледнеш от друга гледна точка на познатото. Особено когато не отговорите, които фотографията дава, а въпросите, които задава, са същественото.
За визуалната тайна и идеалния кадър, за създаването на безвремие във фотографията, усещането за езика на визуалното и неговото разчитане, за снимането на нищото, което говори нещо Свилен Начев разказва в звуковия файл. В него ще чуете и защо фотографът е на мнение, че голямото изкуство не бива да слиза при обикновения човек, а човекът трябва да направи усилието да стигне до него.
В рубриката "Архивите са живи", обръщаме поглед към един от най-ярките символи на българската литература – Пейо Яворов. На днешния ден по нов стил, преди 147 години, се ражда Пейо Тотев Крачолов, оставил своята незаличима следа в българската културна история под псевдонима Пейо Яворов. Поезията на Яворов е уникална и неповторима, с дълбока..
"Женските лица на историята" е сборник в чест на проф. Красимира Даскалова – виден български учен, едно от емблематичните лица на Философския факултет на СУ "Св. Кл. Охридски". Близо 30 години проф. Даскалова работи и съдейства за академичното институциализиране у нас на две изследователски полета – интердисциплинарни и свързани/пресичащи се по между..
Иля Пепеланов е новият директор на Драматичния театър "Адриана Будевска" в Бургас. Актьорът пое ръководството на театъра в края на миналата година след спечелен конкурс в Министерството на културата, в конкуренцията на още четирима кандидати. Директорският пост беше освободен преждевременно през февруари 2024 година, когато почина..
Едно от най-новите заглавия в юбилейния 60-и сезон на Театър 199 "Валентин Стойчев" е спектакълът "Морето след теб" от Яна Борисова. Пиесата се поставя за първи път на сцена, а неин режисьор е Марий Росен. Според Марий Росен тази пиеса може да се прочете и като романтична комедия. Тя обединява най-различни пластове – постмодернизъм, съвременно..
Лъчезар Лисицов , журналсит от "Клуб Z", коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" какво е да си парламентарен репортер днес. "Повечето..
В рубриката "Въпреки мрежата" гостува Антоанета Василева , член на екипа на асоциация "Родители" и координатор на Националния център за безопасен..
В началото на декември в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел се състоя очакваната световна премиера на "Фани и Александър" – опера, създадена от шведския..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg