Какво знаем за храната? Всъщност всеки един от нас може да отговори на този въпрос различно. Едни тъпчат количките си в хипермаркетите със снаксове и вафли, с червени меса и газирани напитки, други ги гледат ужасено и посягат към рафтовете с прецизно внимание. Храната, казват, е здраве, но и болест, ако не подхождаме внимателно към нея. Храната, също така, ни разделя. Едните от нас се отнасят презрително към вегетарианците, веганите у нас се считат за луди и отнасят безброй подигравки. Днес са модерни фермерските пазари, домашно приготвените лютеници и кисело зеле, бабините рецепти са извадени от омазаните кулинарни тетрадки на мама.
Цветният кулинарен свят днес можем да съберем в чинията си, но знаем ли как да го направим?
По белия свят има всичко, включително кулинарна журналистика, се оказва. Каква е разликата между кулинарните предавания и кулинарната журналистика? Можем ли да приемем, че кулинарната журналистика е културна журналистика? Как журналистите, чиято страст е кулинарията, могат да допълнят образа на света чрез разказа за храната? Какви са философските, социалните, културните и политически аспекти на този разказ?
Разговор с младата журналистка Илияна Маринкова, която направи свое изследване на тема: „Кулинарната журналистика – разкази за общества, култури и истории през храната“.
Целият разговор можете да проследите в звуковия файл.
Притчата за блудния син е красноречив пример за злоупотреба със свободата и любовта. Сюжетът ѝ се повтаря често в живота. Почти всеки един от нас постъпва в една или друга ситуация като блудния син. Спасителят ни посочва правилния изход, като чрез бащината обич, ни разкрива Божието милосърдие. Ако се вгледаме внимателно обаче в притчата за Блудния..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало предложи да бъдат разследвани "соросоидите", което пък предизвика нова атака срещу медиите, известни с критични позиции към властта и осветяване на проблемите в съдебната система, както и припомняния..
Село Симеоновец се намира в община Септември, на 3 км е от шосето между София и Пловдив, а разстоянието до областния град Пазарджик е 20 км. В Симеоновец живеят около 900 човека. На едно от билата над селото има останки от солиден строеж с неизяснен произход. Според някои това е било митница, която е облагала преминаващи търговци. Според други, това е..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър Къцарков, хебраист и изследовател на процесите в Близкия изток. Хамас превърна освобождаването на тримата заложници, сред които бяха Ели Шараби, Ор Леви и Охад Бен-Ами, в цинично шоу – това се случи..
За първи път на 14 февруари в дома на семейство Златка и Атанас Панайотови в с. Бродилово ще се проведе традиционният ритуал "Зарязване на лозята". Под звуците на гайда и тъпан ще се отбележи началото на лозарския сезон и почита към Трифон Зарезан, покровител на лозарите. "Церемонията е ценна традиция, символизираща надеждата за..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg