В последните няколко месеца темата за конституцията даде поле за множество дебати. Те имат своето основание, тъй като това е най-важният писмен документ, който урежда отношенията между държавата и нейните граждани. Конституцията може да бъде закупена във всяка една книжарница, но малцина обаче са тези, които посягат към нея, за да се запознаят отблизо със законите. Причината често се крие в неразбиране на написаното.
Но ако случайно попаднете на илюстрованите конституции на Чехия и Словакия, ще видите, че това съвсем не е така. Няколко съвременни творци са се заели с трудната задача да направят конституцията на своите държави разбираема, интересна и достъпна за повече хора. Техният проект може да бъде видян до края на ноември в Чешкия център под формата на изложба „Нарисуваната конституция“ в рамките на MELBA Sofia Design Festival 2020.
Проектът е реализиран първо в Словакия. Автор на концепцията е Адам Берка в сътрудничество с илюстратора Андрей Коленчик и графичния дизайнер Борис Мелуш, а книгата е сред финалистите на словашката награда за дизайн. Малко по-късно този проект е осъществен и в Чехия. Оформлението е на Никола Климова-Яничкова, а рисунките – на илюстратора Индржих Яничек, който получава отличието „Илюстратор на годината“ на чешките награди Grand Design през 2018 г., а самата книга достига 2-ро място в категорията за професионална литература в наградите Най-красива чешка книга на годината.
Какъв е поводът за това любопитно начинание и наистина ли конституцията така става по-разбираема, разказва Димана Иванова, координатор литературни и образователни проекти към Чешкия център в София.
Живописецът и уебдизайнер Любомира Попова говори в "Нашият ден" за брандирането при създаване на културни събития – за следването или избягването на трендовете, за подходящите и неподходящи визуални елементи, за сложните и прости послания. "Съвременният творец е много по-свободен да бъде себе си, да изразява концепциите си по начина, по който..
"Знаете ли, че ако зиме ядеш пресни краставици, устата ти мирише на пролет", смята Антон Павлович Чехов. От него можем да разберем и друго – какво ни носят, а и взимат, невъзможността, загубата на илюзиите и сложния любовен танц на привличане и отблъскване. Поне така е в "Краят на градината" – историята за неговия начин да обича, история, която той..
Днес (9 април) от 18 ч. в Новата конферентна зала на Софийския университет ще бъде представена книгата на Франческа Земярска "Маска и глас в творчеството на Маргьорит Юрсенар". В "Нашият ден" литературоведът Камелия Спасова разказва повече за този своеобразен разговор между Земярска и първата жена, станала член на Френската академия през 1980..
"…И продължавах да рисувам сама“ е изложба-пътешествие, което отбелязва 150 години от рождението на Елена Карамихайлова. В нея се въвеждат низ от новоразкрити факти, които ни позволяват да предложим и една възможна цялостна систематизация на творчеството ѝ. Това е първата по рода си експозиция, в която са включени повече от 60 творби на художничката,..
Премиерният спектакъл "Игра на котки" е копродукция на Театрално-музикалния център в Кърджали и НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов". Режисьор е Александър Туник, който е студент по "Режисура за драматичен театър" в класа на проф. Пламен Марков. Автор на пиесата e унгарският драматург Ищван Йоркен. Той изпада в немилост след революцията през 1956 година..
Отиде си актьорът от Сатиричния театър Пламен Сираков. Той бе добър, усмихнат човек, благ и ненатрапчив. Познавах го от 1991 г., когато се срещнахме в..
"Ганьограф" е авторско работно наименование на кратките визуално-словесни творби в социалните мрежи, описващи "класическия българин" или "класѝка", нещо..
Изложбата "Атон в рисунки и фотографии" на известния художник Андрей Янев и проф. Мирослав Дачев , която бе представена, под патронажа на президента..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg