Като увертюра звучи едно от най-личните поетични откровения на Джон Ленън в годините на „Бийтълс“. Нарича се „В моя живот“ (In My Life). Идеята за песента идва у Ленън след като през 1964 година излиза негова закачлива, „портманто“, от типа на абсурда книга. Журналистът Кенет Олсъп попитал Ленън: „Защо не правиш текстовете си както си написал книгата? Можеш да разкажеш нещо от детството, за града, улиците, за събития отпреди“.
Именно това чуваме в по-късно създадената от Пол Маккартни „Пени Лейн“ (Penny Lane). Парадокс – Джон Ленън е живял на две крачки от прочутата и в наши дни улица! Все пак, в първообраза на текста за In My Life Ленън наистина е описал конкретни места от Ливърпул. Думите са били: „Пени Лейн“ ми липсва както и „Църковният път“ към „Кулата с часовника“. В района на Абатството съм имал и щастливи часове: точно там, около навесите за трамваи, автобусната спирка No.5 до „Чадъра на докерите“, който бе свален и демонтиран“.
Впоследствие Джон се отказва от точните описания, започнали да му приличат на градския пътеводител. Изчиства текста си от всичко излишно и създава песенна лирика на друго ниво: размисъл и житейска равносметка, каквито по-скоро се правят от зрял човек, в по-различна възраст. Тогава Джон Ленън е 24 годишен.
Тук е нужно уточнението, че в продукциите с емблема „Бийтълс“ едноличното авторство на музика и текст при феноменалния авторски тандем Ленън-Маккартни е напълно условно. Взаимните влияния между двамата са толкова могъщи, че е неразумно да се определят някои от песните им като създадени „само“ от единия от двамата, дори и да има ясен белег за това. И все пак съществуват пиеси в репертоара на „Бийтълс“, които по̀ скоро определяме като „парчета на Пол“ и „парчета на Джон“, без да сме сигурни, че тези песни изобщо щяха да се появят, ако не бе благословеното единомислие между двамата. С помощта на техните приятели-колеги, разбира се, Харисън и Ринго.
И Джордж Мартин, който често е наричан „петият бийтъл“. За продукцията на „Бийтълс“ “Rubber Soul” през 1965 година продуцентът Мартин изсвирва бароковата пиано партия в записа на In My Life. 33 години по-късно той така нарича свой албум: „В моя живот“.
В него като заключителен акорд (или интимен послеслов) чуваме In My Life с гласа на актьора Шон Конъри и песента отново задълго остава в мислите ни.В предаването ще прозвучи и песенна лирика от: Волен Николаев, Михаил Белчев, Джанкарло Бигаци, Морис Уайт и изпълнения на Маргарита Хранова, вокално трио „Трик“, „Ърт, Уинд енд Файър“, Малика Аян, Хари Коник Джуниър, Кени Логинс, Майкъл Макдоналд, представени в „Изпята поезия“ от Димитрина Кюркчиева и Кристиян Бояджиев на 4 октомври от 17:00 часа.
Нова среща с рядко поставяна творба осъществява екипа на Метрополитън опера, Ню Йорк през настоящия музикален сезон. Това е операта "Фиделио" на Лудвиг ван Бетовен. Темите за личната саможертва, героизма и триумфа са залегнали в основата на либретото, което е пряко отражение на политическите движения в Европа в началото на 19 век. Всички те намират..
Срещаме ви с българската композиторка Албена Врачанска, създател и президент от 2009 година на Международния конкурс за композиция "Начинаещи артисти", организиран с подкрепата на Люксембургското министерство на културата. Конкурсът е насочен към деца и млади композитори, както и към написването на педагогически произведения. Това е културна и..
"Винаги съм си мислил, че са неведоми пътищата на музиката и на това как тя ни влияе. Някои казват, че тя е най-великото изкуство, аз съм малко резервиран към това твърдение защото все пак има и други изкуства" – думи на контрабасиста и автор Михаил Иванов-Мишо, към които той добавя и следното – "Изкуството, като цяло, е велико, но музиката затова..
"Вие сте велики. Това е най-якото ни шоу от цялото турне. Започвам да чувствам страната ви като свой втори дом. Със сигурност ще се върнем", заяви вокалистът на "Годсмак" Съли Ерна на разпродадения концерт в препълнената зала "Арена Армеец" през октомври 2022 година. Дойде денят харизматичната банда да изпълни това свое обещание. Тя идва за..
Концертът "Майсторите на белкантото – Росини, Доницети и Белини" ще гостува в Самоков на 17 март в залата на Читалище-паметник "Отец Паисий" и в Ботевград на 18 март в залата на Народно читалище "Христо Ботев 1884". Оркестър "Митонисимо" заедно с четирима солисти – оперни певци, под диригентството на маестро Огнян Митонов, ще изпълнят оперни и..
Случаят "Чефо" и журналисти ли са влогърите, медии ли са социалните мрежи – коментира в рубриката на "Мрежата" "Въпреки мрежата" Александър Детев ,..
С Ели Юрукова , кореспондентка на БГНЕС в Сърбия, разговаряме в "Мрежата" за това, което се случва в Белград. За смелите млади хора, които искат да..
Стотици журналисти и служители в Радио " Свободна Европа " , Радио " Свобода " и " Гласът на Америка " получиха преди седмица имейл, в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg