Джаз клуб ви посреща с „Монолит“, композиция на Лайла Биали (Laila Biali). Това е втората поред пиеса в нейния албум “Out of Dust” – „Изтупване от праха“, ако следваме английския идиом.
Заглавието може поетично да изразява и „Завръщане към спомена“. Това също е вярно, когато е отнесено към събитията в живота на самата Лайла Биали. Канадската пианистка и певица даде на света тази продукция през пролетта на 2020 година. Повечето композиции, които изпълнява са нейни.
Респектират с изчистен, лаконичен, зрял почерк. Албумът “Out of Dust” напомня пъстро пано, гоблен или свободно подредена картинна изложба с подвижни, преливащи едно в друго цветни полуреални и натурални изображения. Пуристите биха задали въпрос дали това изкуство е джаз или поп музика и вероятно ще сгрешат.
При Лайла Биали си дават среща арт натрупвания, дошли през вековете до наши дни, минали през погледа и душевността на талантлива личност, която преди да бъде омаяна от вълшебството на джаза е стъпила солидно върху академична, клъстерна основа за нейните вокални и пиано-умения.
Продукцията на Лайла Биали бе представена от Цвети Бахариева в „Жълтата подводница“ по програма „Христо Ботев“, но хубаво е, когато доброто изкуство очарова по-широка аудитория, дори повторено.
Стара е истината, че за да възприемеш пълноценно едно художествено произведение, един, дори два пъти досег с него не стигат. Французите имат и поговорка: Jamais deux sans trois, никога две – без три.
Неслучайно Лайла Биали пее на английски, но и на френски език. Все пак, тя е от Канада, макар и родена в Британска Колумбия.
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..
"Ние сме заедно в това. И ще преминем през него. Докато стоим заедно!" , е простото, но силно верую, което музикантите от "Елейн" (Eleine) следват при записите на актуалния си студиен албум We Shall Remain, сътворен от прекрасни разрушителни сили. Шведската дарк симфоник метъл сензация "Елейн" (Eleine) най-сетне пристига у нас за хедлайн..
Една от гостоприемните и атрактивни точки в маршрута на "Семейно радио" застава в актуалния ефир с пожара в Националната гимназия по приложни изкуства..
Изложбата "На тяхно място" е социално изследване на Владимир Карамазов за свободата като човешко право, което движи света. В основата на идеята е..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg