Програма за развитие и популяризиране на черноморската кухня вече трета година разработва брандът Black Sea Cuisine, обяви за „Нашият ден“ един от вицепрезидентите му Желязко Атанасов. Потенциалната целева аудитория надвишава 500 милиона крайни потребители в световен мащаб. Работи се по създаването на обща база данни от ястия и продукти, типични за черноморското крайбрежие, която съдържа над 650 наименования от крайбрежната зона на България, Русия, Турция, Украйна, Грузия, Молдова и Румъния.
„Според анализите ни брандът трябва да включва не повече от 50 ястия и 25 регионални продукта“, казва Желязко Атанасов и уточнява, че изброените ще бъдат селектирани до края на 2020 година. Крайната цел е позиционирането им в топ 12-15 на най-разпознаваемите кухни до края на 2025 г.
Програмата се реализира от Международен изпълнителен трансбрегови комитет с представителства в България, Грузия, Русия, Турция и Украйна, създаден през 2018 г., в който участват имена от световния бизнес, туристическата индустрия, кулинарното изкуство, маркетинга и спорта.
Според Желязко Атанасов една от възможностите за развитие на черноморската туристическа индустрия и подкрепата за черноморската кухня е Международният клъстер „Black Sea Cuisine“, в който могат да участват компании от всички черноморски държави, както и споделящите философията и целите на проекта.
Защо експертите от Black Sea Cuisine разработват „Речник на термините“ и „Рецептурен справочник“? Кои от черноморските държави дават подкрепа на бранда и на правителствено ниво? – отговор на тези и други въпроси в звуковия файл.
В редакция "Хумор и сатира" акъл имаме много и щедро го раздаваме, не ни се свиди. Огледаме се, видим област, където явно се нуждаят от акъл и веднага ставаме мозъчни донори, така да се каже. За съжаление често пъти акълът ни се отхвърля, не влиза в работа, което си личи навсякъде у нас. Това обаче не ни разколебава, продължаваме да раздаваме в..
Как достъпът до точна и проверена информация влияе на социалното приобщаване и благосъстояние? Може ли да бъде причина за маргинализация и как фалшивите, подвеждащи и изфабрикувани новини се разпространяват по различен начини в различните общности? В "Работилница за журналисти" на АЕЖ - България беше представено ново проучване на..
В Деня на патентоване на първата електрическа самобръсначка и първото изкуствено кръвопреливане в света, гост в студиото е Илиана Типова – отличник на випуска на 10-ия майсторски клас по радиожурналистика на БНР. Тя е автор и водещ на предаването за туризъм и хоби на Радио Кърджали "Накъде в неделя". За връзката между Граф Дракула, Хелоуин, гробищата..
Епигенетиката изучава изменения в гените, които не се дължат на промени в ДНК последователността. Тези промени могат да бъдат предизвикани от външни фактори – въздух, стрес, хранене, и в някои случаи се предават на следващите поколения. За епигенетичните фактори и тяхното овладяване в изпълненото със стрес ежедневие в "Terra Култура" говори..
От 2 декември всеки понеделник между 8:30 ч. и 9 ч. в ефира на "Нашият ден" ще гостуват български иноватори със зелена бизнес ориентация. Поводът е първото национално проучване на Move.bg "Зелени решения от България 2024" . За "зелените решения" в бизнеса и данните от проучването в предаването разговаряме със Саша Безуханова –..
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя..
Една много интересна фотографска изложба съчетава фотография, архитектура и разкази на хора, живеещи по покривите. Ще научите къде и докога можете да се..
Точка Илиева е артист на свободна практика с дълбок интерес към уличното изкуство, което използва като платформа за социални и екологични послания. Нейни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg