Как изглежда (и звучи) Кьолн по време на и след пандемията, какво е „политическо инди“ (за съжаление това все още трябва да се обяснява у нас), с какви стереотипи на Запад се сблъсква човек, избягал от България именно поради консерватизма и агресивните форми на дискриминация у нас, какво карат караконджулите в багажника на военните си джипки, накъде плуват малките рибки и дали това (като посока) има нещо общо с независимия културен сектор…
Тези и много други теми екип Цветан Цветанов / Яна Пункина от „Аларма“ обсъжда заедно с Иван Стоянов / Анджелика Съмър / Питър Найтингейл. Петимата – едновременно в централното студио на програма „Христо Ботев“, в радиотеатралното Второ студио на БНР и в различни паркове, превозни средства, студентски общежития в Кьолн – разговарят още за предстоящото онлайн издание на „София Прайд“ (тази събота, 13 юни), където и Анджелика е ключов участник от разстояние – с премиера на новата версия на песента си „Don’t Be A Homophone” (двуезична и на укулеле, а не на пиано).
Междувременно, тази сутрин Анджелика пусна още една песен по темата – „О, как омъжил се бих!“ – лирична и незлоблива социална сатира с кучета и деца, танцуващи шаферки със страшни имена и много слънчево настроение.
Това предаване е своеобразно продължение на едно предишно издание на „Аларма“ от началото на годината, осъществено от Яна Пункина. А и то самото си има продължение – във втората част на „Аларма“ в понеделник (15 юни), където Анджелика, Иван и Питър, автори на първата българска песен за коронавируса, разказват за литературните си влияния – Кортасар, Павич и т.н., за квартета-квинтет The Strawberry Finns за други работи…
От началото на своето създаване фестивалът "Артис" носи послание за духовност, творчество, креативност и вдъхновение. Този мотив е силно застъпен и в това издание, което поставя своето начало на 12 април от 19.00 часа в зала № 9 на Национален дворец на културата с концерт на Ирина Георгиева, Георги Андреев, Милена Андреева озаглавен "Фолклор и..
Спектакъл от сцената на Нидерландската национална опера ще проследим тази събота (4 април от 20 часа) чрез международния радиообмен. Това е операта "Роберто Деверьо" на италианския композитор Гаетано Доницети, с която трупата на театъра и тандема режисьор – диригент, Йетске Мийнсен и Енрике Мацола, завършват историческата трилогия на Тюдорите. В нея..
Операта е базирана върху трагедията на Франсоа Ансело "Елизабет Английска". Либрето: Салваторе Камарано. Световна премиера: 29 октомври 1837, Неапол, театър "Сан Карло". В България операта не е поставяна никога. Действащи лица: • Елизабет Първа, кралица на Англия – сопран • Херцог Нотингам – баритон • Сара, херцогиня Нотингам – мецосопран • Роберто..
Венсан Гайо от Франция: В България се чувствам свободен! От Варшава до София: Историята на преводача, който владее и езика на музиката Едина Жолчак-Димитрова от Унгария: Чувствам се прекрасно в България! Животът на една френска бизнесдама в България Стивън Монтгомъри: Англичанинът, който обикна България Полският рапър Куба..
Готови ли сте за първия етиопски концерт в най-новата история на България? Ukandanz (или uKanDanZ , както често се изписва името им), една от най-важните етио-джаз групи в света днес (с елементи на откровен пънк, прогресив рок и фрий джаз), пристига в София на 4 април, първия петък на месеца, по покана на концертната поредица "Аларма..
Целебната сила на вълшебната приказка не е мит, осъзнали са го психотерапевтите от Фройд насам, особено Юнг, който насочва вниманието към архетипите в..
В столичната галерия DOZA се открива изложбата "Дизайн срещу съвременно изкуство". Авторите на проекта са познатите на публиката визуални артисти,..
Голямата литературна и философска тема за съня и сънуването е занимавала и до днес е част от творчеството на поетите – от Калдерон до поколението на Владимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg