Как изглежда (и звучи) Кьолн по време на и след пандемията, какво е „политическо инди“ (за съжаление това все още трябва да се обяснява у нас), с какви стереотипи на Запад се сблъсква човек, избягал от България именно поради консерватизма и агресивните форми на дискриминация у нас, какво карат караконджулите в багажника на военните си джипки, накъде плуват малките рибки и дали това (като посока) има нещо общо с независимия културен сектор…
Тези и много други теми екип Цветан Цветанов / Яна Пункина от „Аларма“ обсъжда заедно с Иван Стоянов / Анджелика Съмър / Питър Найтингейл. Петимата – едновременно в централното студио на програма „Христо Ботев“, в радиотеатралното Второ студио на БНР и в различни паркове, превозни средства, студентски общежития в Кьолн – разговарят още за предстоящото онлайн издание на „София Прайд“ (тази събота, 13 юни), където и Анджелика е ключов участник от разстояние – с премиера на новата версия на песента си „Don’t Be A Homophone” (двуезична и на укулеле, а не на пиано).
Междувременно, тази сутрин Анджелика пусна още една песен по темата – „О, как омъжил се бих!“ – лирична и незлоблива социална сатира с кучета и деца, танцуващи шаферки със страшни имена и много слънчево настроение.
Това предаване е своеобразно продължение на едно предишно издание на „Аларма“ от началото на годината, осъществено от Яна Пункина. А и то самото си има продължение – във втората част на „Аларма“ в понеделник (15 юни), където Анджелика, Иван и Питър, автори на първата българска песен за коронавируса, разказват за литературните си влияния – Кортасар, Павич и т.н., за квартета-квинтет The Strawberry Finns за други работи…
По онова време, в изглеждащия сега далечен като друга галактика край на 80-те години, почти всеки интелигентен метъл фен харесваше "Куинсрайк". Или най-малкото беше заинтригуван от тях. В морето от твърди банди те бяха нещо ярко и различно, звучаха сложно, но увлекателно, а концептуалните идеи на албумите им бяха съизмерими с величия като "Пинк Флойд" и..
Голямата награда за изкуство на държавата е най-високата награда, която Залцбург присъжда на всеки четири години в областта на визуалните изкуства, литературата, музиката и сценичните изкуства. През 2024 г. Александра Карастоянова-Херментин ще бъде първата жена композитор, която ще я получи. Церемонията по награждаването ще се състои на 12 ноември в..
Симфоничният оркестър на Българското национално радио започва нова линия концерти с изцяло българска музика. Предвидени са четири събитията през сезон 2024/2025, които ще се състоят в Първо студио на Радиото. Първият концерт е на 13 ноември, сряда, с начален час 19.30. Програмата е избрана и селектирана от Любомир Денев-син, който ще дирижира..
"Катя Кабанова" на Леош Яначек се игра през октомври в Кралската опера на Валония в Лиеж в нова постановка на френската режисьорка Орор Фатие. В шестата творба на бележития чешки композитор са отразени две негови големи увлечения. Първото е голямата му страст към руската литература, а второто е несподелената, платоническа любов на Яначек към доста..
Калифорнийският автор Дейвид Беласко вдъхновява два напълно различни женски персонажа в творбите на Пучини. Мадам Бътерфлай съществува само чрез желанието на мъжете и умира с разбито сърце, както са склонни да правят оперните героини, докато Момичето от Златния Запад получава когото иска с огнестрелно оръжие в ръце. "В Лион диригент на Пучини е..
Днес в Лондон ще бъде връчена престижната литературна награда "Букър" за настоящата година. Споменът за миналогодишното събитие все още топли сърцата на..
Симфоничният оркестър на Българското национално радио започва нова линия концерти с изцяло българска музика. Предвидени са четири събитията през сезон..
"Sci-Fi Фолклор" изследва културния континуитет между две на пръв поглед противоположни естетически територии, маркирани от времевата дистанция на миналото..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg