От днес до 7 юни филмови заглавия от кинофестивалите в Кан, Берлин, Сънданс, Торонто и Венеция могат да бъдат гледани в „We’re One: A Global Film Festival“.
Десетдневният глобален виртуален фестивал е в YouTube, който показва всевъзможни филми – от пълнометражни и късометражни до документални и музикални. Този фестивал дава заявка, че киноиндустрията пробва нови правила, макар и временни.
Филмовите фестивали са принудени да се приспособят към новата ситуация и да намерят начин да просъществуват в нея. Без червени килими и грандиозни премиери. Фокусът е насочен към онлайн пространството. Вече е ясно, че фестивалът в Кан няма да се състои, но селекция все пак ще има. Тя се очаква на 6 юни. Единствено кинофестивалът във Венеция планира своето традиционно издание през септември.
Пандемията даде сериозен тласък най-вече на стрийминг платформите като Netflix, Amazon, HBO GO и Apple TV. Филмите, продуцирани от тях, ще имат възможност да участват не само в селекциите на световните филмови фестивали, но и да бъдат част от „Оскар“-ите през 2021 година, ако изобщо има такива. Изискването тези филми да имат премиера на широк екран ще отпадне. Поне на този етап.
Настъпилите промени в правилата не са толкова голяма изненада, смята киножурналистката Станислава Айви. Развитието на стрийминг платформите от години подсказват, че предстои нещо подобно. В момента на всички им се налага да преосмислят правилата си, които, макар и временни, могат в един момент да се окажат по-постоянни, допълва Айви.
Първите големи премиери се очакват края на юли, така че киното все пак трябва да се завърне, каза във „Време и половина“ киножурналистката. В предаването тя разказа и за новата си книга „Въображаема реалност“.
Приключенският роман е вдъхновен от телевизията и разказва за един риалити формат, в който се включват участници от цял свят с идеята да спасят бъдещето на телевизията. Премиерата на романа ще бъде на 17 юни в Casa Libri.
А какво е бъдещето на телевизията и световните кинофестивали и как се отразява пандемията на филмовото производство – чуйте в звуковия файл. В него Станислава Айви споделя и за късометражния филм на тема изолацията и виртуалната комуникация, който подготвя.
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..
Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм. Пабст остава спорна фигура и до днес..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg